تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۱۸۰۱۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سپاه ۹۰۰ کیلومتر از نهرهای خرمشهر و آبادان را لایروبی می‌کند
فرمانده قرارگاه کربلا گفت: با اشاره به بحران شورای آب در شهرستان‌های خرمشهر و آبادان گفت: در زمینه لایروبی نهرها برای کشت و ارتقای کیفی و کمی خرما در شهرستان آبادان به مساحت قریب به ۹۰۰ کیلومتر در حال انجام است.
 سردار سرتیپ پاسدار احمد خادم سید‌الشهدادر سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی آب و برق خوزستان که در اداره کل مدیریت بحران خوزستان برگزار شد، با اشاره به هماهنگی و وحدت رویه دستگاه‌های مختلف در مقابله با بحران‌ها، اظهار داشت: در زمینه گرد و خاک دستگاه‌های مختلف دست به دست هم دادند و موفق به انجام اقدامات موثری شدیم.

وی با اشاره به بحران شورای آب در شهرستان‌های خرمشهر و آبادان، بیان کرد: در زمینه لایروبی نهرها برای کشت و ارتقای کیفی و کمی خرما در شهرستان آبادان به مساحت قریب به 900 کیلومتر در حال انجام است.

فرمانده قرارگاه کربلا با گله‌مندی از اتفاقات تلخ و آسیب‌های شوری آب به زمین‌های کشاورزی شهرستان آبادان، خاطرنشان کرد: از سراسر ایران تانکرهای آب تهیه و به میدان آورده شدند و سپاه در این زمینه کمک‌هایی را انجام داد.

وی با اشاره به نعمت‌‎های بسیار استان خوزستان و اهمیت بهره‌برداری کامل از این فرصت‌ها، گفت: در بسیاری از حوزه‌ها اسراف وجود دارد و به عنوان مثال اگر سرانه مصرفی آب باید 60 لیتر باشد می‌توان گفت که در حال حاضر به میزان 800 لیتر است.

سردار خادم سید‌الشهدا به انجام اقداماتی در زمینه فضای سبز و آب مصرفی قرارگاه با رویکرد مصرف بهینه اشاره وادامه داد: اگر در حوزه‌های مختلف مصرفی مردم به سمت صرفه‌جویی بهینه حرکت کرد، بسیار تأثیرگذار است.

اجرای طرح‌های حوزه آب در حوزه شمال و جنوب شرق خوزستان

همچنین فرهاد ایزدجو در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده برای به حداقل رسیدن آسیب‌ها در تابستان سال آینده، اظهار داشت: برای تابستان سال آینده مناطق شمال شرق استان خوزستان نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفت تا بتوان بدون مشکل سپری کرد.

وی با اشاره به طرح‌های قابل توجه برای شمال و جنوب شرق استان خوزستان در دراز مدت، بیان کرد: این طرح‌ها نیازمند منابع مالی بسیار هستند که به دنبال جذب آن از روش‌های مختلف تأمین مالی هستند. اجرای اینگونه طرح ها نزدیک به سه تا چهار سال زمان‌برا است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان به برنامه‌ریزی کوتاه مدت و میان مدت برای نقاط مختلف استان اشاره و گفت: باتوجه به این طرح‌ها تا چهار سال آینده هیچگونه مشکلی نخواهیم داشت و برای مدت زمان بعد از آن نیز طرح‌های بلند مدت عملیاتی می‌شوند.

ایزدجو با بیان این‌که سدها به خوبی توانستند سیل‌های اخیر خوزستان را کنترل کنند، ادامه داد: باتوجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده به دنبال افزایش میزان انتقال سیلاب کرخه به نزدیک یک هزار متر مربع بر ثانیه در چند سال آینده هستیم.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار