تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۱۸۰۱۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نصب تابلوی دزفول نیازمند فضایی آرام است
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول گفت: نصب تابلوی ورودی شهر دزفول از سمت اندیمشک نیازمند فضایی آرام و بدون التهاب است لذا از شهروندان تقاضا می شود ضمن حفظ آرامش مطالبه به حق خود را پیگیری کنند.
  محمد حیدری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران دزفول در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: موضوع تابلوی ورودی شهر دزفول از سمت اندیمشک یک مسئله مهمی است که پرداختن به آن نیازمند بررسی همه جوانب، مصالح عمومی و مسایل سیاسی 2 شهر است.

وی اظهار داشت: باید به گونه ای عمل کنیم که در مرحله نخست امنیت، آرامش، اقتدار و صلابت نظام برای خنثی کردن توطئه های دشمن نشان داده شود و در مرحله بعد احساسات جریحه دار شده مردم دزفول، خانواده شهدا و آسیب دیدگان و مسئولان انتظامی که در اثر سنگ پراکنی مجروح و در بیمارستان بستری شدند، مدنظر قرار گیرد.
وی بر ضرورت رعایت تمام جوانب برای نصب تابلوی ورودی دزفول تاکید کرد و افزود: باید سوابق جغرافیایی، تقسیمات کشوری، اسناد، مرزها، مرز عرفی، مبنای تصمیمات و برنامه ریزی ها باشند چرا که موضوع نصب تابلو هویت یک شهر است و کسی نمی تواند این حق مردم دزفول را انکار یا تضعیف کند.
رئیس شورای تامین شهرستان دزفول نصب تابلوی ورودی شهر را یک موضوع انتزاعی و واقعی دانست و گفت: نماینده عالی دولت در این خصوص باید به دور از حمایت از گروه یا فرد خاصی وظیفه حاکمیتی خود را اعمال کند و در قالب سیاست ها و دستورالعمل ها پیش رود.
وی افزود: درخصوص رفع مشکل تابلوی ورودی دزفول تاکنون هفت نشست شورای تامین در شهرستان دزفول و 10 ها نشست کمیته امنیتی برگزار شده است و در سه نشست شورای تامین استان نیز شرکت داشته ام.
حیدری با بیان اینکه نشست های توجیهی فراوان نیز با پیشکسوتان، روحانیان، معتمدان، اعضای شورای شهر و نماینده دزفول برگزار شده است، اظهار داشت: در حال حاضر تامین مطالبه مردم برای نصب تابلو حفظ آرامش است ضمن اینکه اولویت بنده رسیدن مردم به مطالبه قانونی آنها است.
وی نصب تابلوی دزفول را اولویت اصلی خود دانست و افزود: تاکنون نشست های مشترکی در این خصوص با استاندار خوزستان، اداره کل سیاسی انتخابات تقسیمات کشوری برگزار و مدارک، اسناد و تحلیل ها در خصوص مرز دزفول و نصب تابلوی ورودی ارائه شده است.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول اضافه کرد: تامین مرز تقسیمات کشوری خارج از حوزه صلاحیت و اختیارات شهردار و شورای شهر و جزو وظایف قانونی وزارت کشور است و فرماندار فقط در این موضوع پیشنهاد دهنده است البته پیشنهاد وی نیز باید به امضای هیات وزیران برسد سپس تصمیم هیات وزیران در نقشه ثبت و امضا شود و در نهایت قانون به مرحله اجرا درآید.
وی با بیان اینکه گروهی از کارشناسان تقسیمات کشوری برای بررسی های لازم به خوزستان اعزام شدند، گفت: نشست های جداگانه ای نیز در خلال اجلاس سراسری فرمانداران با معاون سیاسی وزیر کشور، مدیرکل امنیتی وزیر کشور و مدیرکل سیاسی وزیر کشور برگزار و درخواست شد هرچه سریعتر اقدام لازم برای نصب تابلوی دزفول در چارچوب قانون، مصالح و امنیت شهرستان انجام شود.
حیدری با تاکید بر اینکه اهتمام مسئولان عالی وزارت کشور بر این است که هرچه سریعتر این مطالبه مردم دزفول تحقق یابد، افزود: در نشست مشترکی که همراه با نماینده دزفول و استاندار خوزستان برگزار شد نیز بر ضرورت تعیین محل نصب تابلو و جبران خسارت های ناشی از تعرض به اموال عمومی مردم و برخورد با مخلان نظم و امنیت تاکید شد که استاندار خوزستان نیز در این خصوص قول های خوبی دادند.
وی با بیان اینکه با پائین کشیدن تابلوی ورودی دزفول حدود 30 میلیارد ریال خسارت مالی از سوی برخی افراد به شهرستان دزفول وارد شده است، اظهار داشت: امروز نیز به اصرار و درخواست بنده نشست شورای تامین استان خوزستان برگزار می شود که امیدواریم بتوانیم در این نشست تصمیمات لازم برای رفع مشکل تابلو اتخاذ شود و بیش از این اجازه سوء استفاده برخی افراد از مسئله تابلوی ورودی دزفول داده نشود.
وی افزود: موضوع نصب تابلوی ورودی دزفول با توجه به مطالبه مردمی و اهمیت مصالح سیاسی و منافع عمومی و مسایل فنی و وجود اسناد و مدارک مختلف به طور جدی پیگیری می شود و نمی توان از کنار این مطالبه عمومی عبور کرد.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: مطالبه مردم نصب تابلوی ورودی دزفول در نقطه ای است که قانون معین می کند و در زمانی که ما تشخیص می دهیم البته پیش فرض هایی نظیر آرامش، نبود التهابات و جوسازی های سیاسی و موج سواری برای تحقق این امر لازم است.
وی با تاکید بر لزوم دوری از فضای سیاسی برای نصب تابلوی ورودی دزفول افزود: باید با تدبیر و درایت نسبت به حل این موضوع اقدام شود.
حیدری به افرادی که می خواهند با اعمال فشار سیاسی خواسته های سیاسی خود را به مسئولان عالی دولت و حاکمیت تحمیل کنند توصیه کرد به قانون بازگردند و هر خواسته و مطالبه ای که دارند را در بستر و چارچوب قانونی پیگیری کنند.
وی با بیان اینکه قانون همیشه فصل الخطاب بوده و تمسک به قانون به معنای تامین امنیت و نشانه پیشینه فرهنگی مردم دزفول است، افزود: مردم دزفول مردمی قانونمند هستند و مطالبات خود را در چارچوب قانون پیگیری می کنند و به مسئولان خود اعتماد دارند.
تابلوی ورودی دزفول از سمت اندیمشک در تاریخ 30 بهمن ماه توسط شهرداری دزفول نصب شد که پس از ساعاتی توسط عده ای از معترضان اندیمشکی پائین کشیده شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار