تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۸۰۱۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون:
حضور بیش از ۱۶ هزار روحانی در کاروان‌های راهیان نور
 مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون از حضور ۱۶ تا ۲۰ هزار روحانی در کاروان‌های راهیان نور خبر داد.

 غلامرضا شفیع زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار کرد: دقیقاً یک مشابهتی بین دوران دفاع مقدس و حضور راهیان نور هست؛ در دوران دفاع مقدس ۹۰ درصد رزمندگان قشر جوان و نوجوان بودند و اکنون اکثر زائران کاروان‌های راهیان نور نیز از همین قشر هستند.

وی افزود: وقتی وارد کاروان‌های راهیان نور می شویم، همه نوجوان و جوان هستند که به بحث‌های معرفتی، دینی و اعتقادی نیاز دارند.

شفیع زاده بیان کرد: به عنوان بسیج طلاب و روحانیون خود را موظف می‌دانیم، همراه هر کاروان و اتوبوس، یک روحانی اعزام کنیم که ترجیحاً راوی هم باشد؛ یعنی فعالیت‌های روایت گری و روحانیت را همزمان انجام دهد.

مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون گفت: بخشی از این روحانیون که همراه کاروان‌ها اعزام شده اند، خود راوی هستند و آنهایی که راوی نیستند نیز مباحث معرفتی، اعتقادی و مسائل مبتلا به دینی و اسلامی را برای جوانان بیان می‌کنند.

شفیع زاده تصریح کرد: فرصت بسیار خوبی است، نوعاً جوانان در اتوبوس و نقاط مختلف راه فرصت کافی برای پرداختن به شبهات، اعتقادات و مسائلی که مطرح می‌شود، دارند و روحانیون پاسخگو هستند.

وی افزود: سال گذشته حدود ۱۶ هزار روحانی به عنوان همراه کاروان راهیان داشتیم که امسال برآورد شده که بین ۱۶ تا ۲۰ هزار نفر باشند.

شفیع زاده عنوان کرد: ستادی در خوزستان تشکیل دادیم در قالب قرارگاه اعزام روحانیون همراه کاروان‌های راهیان نور به این معنا که الزام کردیم همه استان‌ها همراه با کاروان یک روحانی اعزام کنند که در این ستاد بررسی‌های لازم انجام و در صورت اشکال در اعزام روحانی تذکر داده می‌شود.

مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون ادامه داد: به استان‌ها اعلام شده که اگر یک استان امکان اعزام روحانی ندارند به ستاد نماینده سازمان بسیج اساتید و طلاب در خوزستان اعلام کنند که از اینجا روحانیون را اعزام کنیم. یکی از برنامه‌های اساسی دشمن جنگ نرم است که برای آن نسخه‌های مختلفی پیچیده شده و احساس می‌کند که با این تهاجم فرهنگی می‌تواند به اهداف و مقاصد خود برسد.

شفیع زاده گفت: یک امپراطوری عظیم تبیلغاتی از سوی دشمنان فعال شده و قاعدتاً با این همه هزینه یک مقداری موفق می‌شوند ولی ما هم در مقابل تا حد زیادی نقشه و توطئه‌های آنان را خنثی کردیم. حضور این روحانیون در کاروان‌های راهیان نور و حتی خود کاروان‌ها و جوانان در یادمان‌های مختلف (حدود ۵۰ یادمان در سراسر کشور) خودش خنثی کننده جنگ نرم دشمن است.

وی اظهار کرد: نوجوانان و جوانان با شوق برای مشاهده رشادت و سلحشوری رزمندگان در یادمان‌های دفاع مقدس به مناطق عملیاتی می‌روند که این مشاهدات در راستای جنگ نرم دشمن خیلی مؤثر خواهد بود.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار