تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۸۰۱۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تاکید کرد:
منازل پرخطر "منبع آب" هر چه سریعتر تخریب شوند

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان بر لزوم تامین اعتبار مورد نیاز جهت جابه‌جایی ساکنان منازل پرخطر منبع آب تاکید کرد.

  کیامرث حاجی‌زاده در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که امروز (21 اسفندماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بحث جابه‌جایی منازل منبع آب در دولت گذشته مطرح شد اما در چرخه اخذ موافقت‌نامه و تأمین اعتبار بود و هیچ اقدام عملی انجام نشد و استانداری در این دوره پاسخگوی مردم شد.

وی تصریح کرد: اگر منتظر این هستیم که جابه‌جایی منازل این منطقه در فرآیند وزارت مسکن و سازمان برنامه و بودجه باشد حالا به نتیجه نمی‌رسیم. اگر استاندار دستور لازم را ارائه نمی‌کرد حتی یک منزل از منبع آب جابه‌جا نمی‌شد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: برای جابه‌جایی برخی دیگر از منازل منبع آب، مصوب شده است که یک میلیارد تومان از سوی شهرداری اهواز و یک میلیارد تومان دیگر از سوی سازمان برنامه و بودجه تأمین شود اما هنوز سردرگم این هستیم که سرنوشت این دو میلیارد به کجا رسیده است. با تأمین این دو میلیارد تومان حدود 100 منزل پهنه پرخطر منبع آب جابه‌جا می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: شهر رامین موافقت کرده که برخی ساکنان منطقه منبع آب در منازل شهر رامین سکونت و متعاقبا آورده را پرداخت کنند.

وی گفت: دیگر نیازی به برگزاری جلسات در خصوص جابه‌جایی منازل منبع آب نداریم و باید مصوبات جلسات عملی شود.

حاجی‌زاده با شاره به وضعیت شهر رامین، گفت: اکنون سرویس ایاب و ذهاب، بهداشت، مدرسه و برخی دیگر از امکانات مورد نیاز سکونت در شهر رامین فراهم شده است بنابراین باید هر چه سریعتر 2 میلیارد تومان برای جابه‌جایی ساکنان پهنه پرخطر منبع آب اختصاص یابد. همچنین باید هر چه سریعتر فرمانداری، شهرداری، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی جهت تخریب برخی منازل این منطقه و اسکان مردم این منازل در شهر رامین اقدام کنند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار