تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۸۰۱۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر ستاد اعتکاف خوزستان خبر داد
ثبت 460 مسجد تاکنون برای اعتکاف در خوزستان

دبیر ستاد اعتکاف خوزستان گفت: در استان خوزستان بر طبق برآوردها و درخواست مساجد تاکنون 460 مسجد برای اعتکاف ثبت شده است که 280 مسجد ویژه برادران و 180 مسجد ویژه خواهران است.

حجت‌الاسلام احسان فرد آقایی دبیر ستاد اعتکاف خوزستان بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: از برکات سال ۹۷ است که با مراسم اعتکاف آغاز و با مراسم اعتکاف پایان می‌پذیرد؛ در استان خوزستان بر طبق برآوردها و درخواست مساجد تاکنون 460 مسجد برای اعتکاف ثبت شده است که 280 مسجد ویژه برادران و 180 مسجد ویژه خواهران است.

وی افزود: سال گذشته میزان شرکت در مراسم اعتکاف استان خوزستان حدود 40 هزار نفر بود و امسال بیش از 45 هزار نفر پیش‌بینی می‌شود: همچنین تعداد مساجد در سال گذشته 425 مسجد بود که امسال رشد خوبی در افزایش مساجد وجود دارد.

دبیر ستاد اعتکاف خوزستان با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در ۲۷ شهرستان، عنوان کرد: با توجه به تعطیلات پایان سال کارمندان و دانشجویان از وقت آزاد بیشتری برخوردار هستند به همین دلیل پیش‌بینی استقبال بیشتری از سوی مردم می‌شود. همچنین بخشی از مساجد به اعتکاف‌های تخصصی دانشجویی و دانش‌آموزی تعلق می‌گیرد.

وی گفت: امسال محتوای تبلیغی تحت عنوان «قوم قیام کرده» برنامه‌ریزی شده است که توسط مبلغین در سراسر استان به‌ویژه شهرستان اهواز در طول ۳ روز ایام اعتکاف مورد استفاده قرار بگیرد. این محتوا در خصوص مسائل تاریخ اسلام و موضوعاتی با رویکرد چهلمین سالگرد انقلاب به‌منظور وحدت رویه بین مبلغین پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام فرد آقایی با بیان این‌که از تمام افراد متقاضی اعتکاف ثبت‌نام صورت می‌گیرد، اظهار کرد: مهلت ثبت‌نام در مراسم اعتکاف تا یک روز قبل از آغاز مراسم است و امسال ثبت‌نام اینترنتی نیست و همه متقاضیان باید به‌صورت حضوری از طریق مساجد محلات اقدام به ثبت‌نام کنند.

وی افزود: مردم می‌توانند اسامی مراکز و مساجد اعتکاف را از سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان موردنظر خود دریافت کنند و مهلت مساجد برای اعلام درخواست برگزاری مراسم اعتکاف تا یکشنبه 26 اسفندماه است.

حجت‌الاسلام فرد آقایی گفت: در مناطقی که اردوهای راهیان نور صورت می‌گیرد مساجدی در کنار مساجد اصلی تعبیه می‌شود برای افرادی که علاقه‌مند به شرکت در مراسم اعتکاف هستند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار