تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۱۸۰۲۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سردار غیب پرور در خرمشهر:
گنج‌های هشت سال دفاع مقدس را باید استخراج کرد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: گنج‌های هشت سال دفاع مقدس را باید استخراج کرد، زیرا راه نجات و فلاح و رستگاری امروز ما تنها از رهگذر باور کردن جوانان می‌گذرد.

 سردار غلام حسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج در مراسم اختتامیه جشنواره ملی رهآورد سرزمین نور که امشب (سه شنبه) در قرارگاه شهید خرمشهر برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره بهانه‌ای است برای مرور آنچه در ۸ سال دفاع مقدس رخ داد؛ البته آنچه در دفاع مقدس رخ داد و بزرگی کار رزمندگان اسلام در این قالب قابل بیان نیست.

وی ادامه داد: دفاع مقدس ۸ ساله همانطور که گفته شده حقیقتاً کربلا بود، در کربلا امام حسین (ع) از امکانات دنیوی چیزی در اختیارش نبود، تنها خودش بود و اهل بیت بزرگوارش بر سر اجرای تکلیف خود محاسبه دنیوی نکردند و حضرت نیز به اسارت اهل بیت فکر نکرده بود.

سردار غیب پرور کربلای ایران را مینیاتوری از کربلای امام حسین (ع) دانست و گفت: ملت ما در دفاع مقدس محاسبات دنیوی نکرد، مردم ما به نبود تجهیزات و اینکه همه دشمنان از شرق تا غرب دست در دست هم مقابل ما ایستاده اند فکر نکرد و می‌گفت نمی‌خواهد توسری خور و ظلم پذیر باشد.

سردار غیب پرور افزود: مگر پیام انقلاب اسلامی جز این بود که ما در پناه دین خدا می‌خواهیم روی پای خودمان بایستیم؟

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) را یاران ناب همراهی کردند و عیار ولایتمداری این یاران انقدر معتبر بود که امام خود را در تاریکی شب رها نکردند، افزود: در دفاع مقدس، از آذربایجان تا خراسانات، از خطه غیرتمند شمال تا فارس و کرمان و یزد وایلام و هرمزگان و کرمانشاه و بوشهر، همه و همه آمدند تا بگویند ما نسبت به اسلام، تکلیف داریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه صحنه دفاع مقدس حقیقتاً کوچک‌شده کربلای سال ۶۱ هجری است، گفت: آنچه که در محرم سال ۶۱ رخ داد اعم از دلدادگی، ایثار، از خودگذشتگی، توکل، صبر و وفا، در دفاع مقدس نیز رخ داد.

سردار غیب‌پرور با بیان اینکه در دفاع هشت ساله همه اعم از پیر و جوان و میانسال و کهنسال آمدند اما قاطبه رزمندگان اسلام را قشر جوان تشکیل می‌داد، عنوان کرد: معدل سن شهدای ما در دفاع مقدس حدود ۲۲ سال و نیم بود و دنیا باید ببیند که در دفاع از عقیده و انقلاب، جوانان ما کمر همت را محکم می‌بندند و سختی‌ها را تحمل می‌کنند.

وی افزود: امروز کسانی که احساس می‌کنند گذشته خوبی نداشته اند اما خواهان یک انقلاب درونی هستند، زندگینامه شهید شاهرخ ضرغام را بخوانند و ببینند که خدواند عالم چگونه او را نورانی کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه گنج‌های هشت سال دفاع مقدس را باید استخراج کرد، گفت: راه نجات و فلاح و رستگاری امروز ما تنها از رهگذر باور کردن جوانان می‌گذرد.

سردار غیب‌پرور ادامه داد: از سال‌های گذشته به ویژه در سال ۹۷ با مشاهده سلسله بیانات نورانی رهبر معظم انقلاب، توجه ویژه ایشان را به قشر جوان در می‌یابیم. این توجه ویژه، نه از سر تعارف بلکه از روی حکمت است.

وی در پایان با بیان اینکه جوانان امروز کسانی هستند که آینده انقلاب بیمه‌شده فعالیت آنهاست، به شرطی که ما آنها را باور کنیم گفت: در راهیان نور خبری از هتل‌های چند ستاره نیست اما قطعه قطعه این سرزمین میقات عشق است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار