تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۱۸۰۲۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سند مالکیت 15 هزار و 858 هکتار از اراضی دولتی گتوند صادر شد
 رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان گتوند گفت: 15 هزار و 858 هکتار از اراضی ملی، دولتی و موات محدوده شهرستان گتوند با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و برخی از دستگاه های دولتی، تثبیت و سند مالکیت تک برگی برای آنها صادر شد.
 
امیرمسعود فاطمیان افزود: این اقدام در راستای سیاست های قوه قضائیه مبنی بر پیشگیری از زمین خواری، دستورات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و تکالیف مقرر در قانون جامع کاداستر کشور انجام شد.
وی با بیانی اینکه سامانه کاداستر حدود جغرافیایی اراضی و املاک را به مالکیت آنها متصل می ‌کند و ابزار مهمی برای پیشرفت کشورها است، گفت: اطلاعات حقوقی و سوابق مالکانه اشخاص، با اطلاعات رقومی و نقشه های حاوی حدود اربعه و مختصات جغرافیایی املاک، تجمیع و در سامانه جامع املاک کشور تثبیت می شود.
رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان گتوند افزود: کاداستر یکی از اساسی ترین ابزارهای جلوگیری از زمین خواری و به عنوان مبنای توسعه اقتصادی، حرکتی مهم در جهت رفع آشفتگی مالکیت ها خواهد بود و اسناد کاداستری واجد ضریب امنیت بالایی می باشند.
فاطمیان اظهار داشت: بخش عمده ای از این نقشه ها حاصل همکاری 2 اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و ثبت اسناد و املاک شهرستان گتوند بوده و تهیه آنها بر مبنای نقشه های موضوع ماده 2 قانون حفظ و حمایت از منابع طبیعی و ذخایر جنگلی می باشد.
وی با بیان اینکه بخشی دیگر نیز توسط نقشه برداران اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان گتوند ژئورفرنس(ژئورفرنس کردن در کاربردهای GIS یعنی بردن یک عکس به سیستم مختصات جهانی) شده است، افزود: با توجه به تثبیت فقط 154 هکتار از اراضی ملی در سامانه کاداستر طی سال گذشته، تثبیت 16 هزار هکتار نقشه در سال جاری انقلابی در تثبیت مالکیت اراضی ملی این شهرستان گتوند است.
شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان واقع شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار