تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۱۸۰۲۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک مسئول وزارت بهداشت:
سیل عامل 61درصد مخاطرات کشور است
  مدیرکل مدیریت خطر بلایا وزارت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سیل عامل 61 درصد مخاطرات در کشور بر اساس مطالعات انجام شده در چهار دهه گذشته در ایران، بوده است.

 محمد اسماعیل مطلق روز چهارشنبه در شورای سلامت و امنیت غذایی خوزستان در سرسرای شهید رجایی استانداری بیان کرد: با توجه به این عامل خطر،مدیران و مسئولان لازم است که پیش بینی بروز سیل و مخاطراتی که می تواند برای منطقه داشته باشد را انجام دهند.
وی افزود:به طور مثال بروز سیل در یک ماه گذشته در خوزستان خسارت زیادی را در مناطق مختلف وارد کرد که اگر پیش بینی لازم صورت می گرفت از بروز بسیاری از حوادث جلوگیری می شد.
وی گفت: پس از سیل، 28 درصد مخاطرات در ایران را زلزله، سه درصد توفان و سه درصد دیگر مخاطرات را رانش زمین و آتش سوزی جنگل ها شامل می شود.
مشاور معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: 40 میلیون نفر از 80 میلیون جمعیت ایران زیر تاثیر مخاطرات و بلایا هستند.
وی با بیان اینکه در کشور 29 مخاطره ثبت شده گفت: امسال 15 هزار و 279 حادثه بالایای طبیعی در کشور رخ داد و به طور متوسط روزی چهار مخاطره در ایران اتفاق افتاده است.
مدیرکل مدیریت خطر بلایا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه 19 هزار و 799 نفر در حوادث امسال مصدوم شدند بیان کرد: بیشترین میزان حوادث مربوط به مسمومیت با گاز CO، تصادف، مسمومیت با الکل و مسمومیت غذایی بود که بیشتر آنها قابل پیشگیری بود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه 24 هزار واحد بهداشت در کشور وجود دارد افزود: اگر مراکز بهداشتی در سطح کشور تا 70 درصد ایمن سازی شوند آسیب پذیری در مقابل مخاطرات نیز کاهش می یابد.
اسماعیل مطلق در ادامه گفت:در بحث راهیان نور نیز باید مراقبت های بهداشتی و سلامتی به طور جدی اعمال و کنترل شود.
وی ادامه داد: خطر انفجار مین در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس و واژگونی خودروهای حامل زائران راهیان نور از جمله خطراتی است که زائران راهیان نور را تهدید می کند و دشمنان نظام نیز با انتشار این خبرها و تبلیغات منفی در این بخش از این حوادث سواستفاده می کنند.
مشاور معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای کاهش خطراتی که کاروان های راهیان نور را تهدید می کند لازم است که به مواردی همچون آگاه سازی جامعه، استقرار سامانه یکپارچه جامعه، مشخص کردن افراد مختلف که در کاروان های راهیان نور حضور دارند و توجه به مراقبت های سلامتی و کنترل بیماری های واگیردار توجه ویژه شود.
وی افزود: همچنین لازم است که تیم بهداشت محیط را برای نظارت بر آب و غذایی که بین زائران توزیع می شود در مسیر تردد کاروان ها مستقر شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار