تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۱۸۰۲۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
60 دستگاه آبگرمکن خورشیدی رایگان بین روستاییان ایذه توزیع شد
  رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایذه گفت: 60 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در بین خانواده های ساکن بخش سوسن و دهدز با هدف کاهش مصرف سوخت فسیلی به صورت رایگان توزیع شد.
  فرزاد حسین پور  بیان کرد: در راستای پروژه تامین و جایگزینی سوخت فسیلی و جلوگیری از قطع درختان بلوط زاگرس، این تعداد آبگرمکن خورشیدی در اختیار ساکنان بخش های سوسن و دهدز قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه منابع سوخت فسیلی، پایان پذیر است و باید با سوخت های دیگر جایگزین شوند، گفت: استفاده از انرژی های تجدید پذیر در حال تبدیل شدن به یک راه مهم و اقتصادی برای صرفه جویی در هزینه ها و محافظت از منابع طبیعی و جنگل ها است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایذه ادامه داد: هدف از اجرای این پروژه کاهش فشار وارده از روی جنگل هاست و ساکنان روستاها باید در قبال جنگل و درختان خود را مسئول بدانند، زیرا این سرمایه میراثی است که باید برای نسل آینده باقی بماند.
وی اضافه کرد: با توجه به پوشش بلوط زار گسترده بخش دهدز و سوسن استفاده از آبگرمکن های خورشیدی باعث کاهش استفاده از سوخت فسیلی و کاهش قطع بی رویه چوب درختان جنگلی می شود.
حسین پور گفت: قطع درختان جنگلی در سال های گذشته در این منطقه برای تهیه سوخت توسط مردم باعث ایجاد خسارت جبران ناپذیر به منابع طبیعی می شد.
وی ابراز امیدواری کرد استفاده از آبگرمکن های خورشیدی باعث کاهش مصرف سوخت فسیلی، حفظ ، حراست و نگهداری از عرصه های طبیعی شود.
شهرستان ایذه با پوشش جنگلی بلوط در دل زاگرس قرار گرفته که دارای سه بخش مرکزی، سوسن و دهدز است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار