تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۱۸۰۲۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان:
استفاده ازاعتبارات دولتی برای بازسازی عتبات عالیات ممنوع است
 رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت:اجرای پروژه های بازسازی اعتاب مقدسه در عراق و سوریه هیچگونه اعتبار دولتی استفاده نشده و نخواهد شد و همه کارهای عمرانی از محل هدایا و نذورات مردمی است که با اشتیاق و عشق به ساحت مقدس اهل بیت(ع) اهدا می شود.
  حجت الاسلام سیدمحمود موسوی روز چهارشنبه در گردهمایی مدیران شهرستانی و فرهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان در اهواز افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان تاکنون هیچ درخواستی از دستگاه های دولتی و موسسه های وابسته دولت برای مشارکت در پروژه های عمرانی این ستاد در 2 کشور عراق و سوریه نداشته ولی نمایندگانی در برخی سازمان ها و صنایع بزرگ برای جذب کمک های داوطلبانه کارکنان و کارگران مستقر و فعال کرده است.
وی گفت: این ستاد امسال برای چندمین سال متوالی به عنوان یکی از ستادهای برتر در زمینه جذب مشارکت های مردمی در بازسازی اعتاب مقدسه انتخاب شده است.
وی دلایل انتخاب این ستاد به عنوان یکی از ستادهای برتر را رعایت نظم و انضباط در ثبت دقیق کمک مالی و حفظ و انتقال هدایا و نذورات مردمی، انسجام و فعال سازی ستادهای تابع ، نظارت دقیق و انجام بازرسی از زیر مجموعه های ستاد ، افزایش میزان جمع آوری هدایا و نذورات مردمی ، انجام اقدام های مثبت فرهنگی و اطلاع رسانی از فعالیت های این ستاد بیان کرد.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با اشاره به پروژه های عمرانی این ستاد در اعتاب مقدسه افزود: استان خوزستان تاکنون با مشارکت سایر استان ها پروژه های زیادی را در عتبات مقدسه انجام و از سال 1389پروژه های مستقل و بزرگی را نیز بر عهده گرفته و تحویل داده است.
حجت الاسلام موسوی گفت: با توجه به مشکلات بیکاری و تعطیلی برخی واحدهای تولیدی در کشور تمام توان و تلاش ستاد بر استفاده از ظرفیت های تولید داخل متمرکز شده و به همین جهت سیاست کالا محوری در جذب هدایا و نذورات مردمی قرار دارد.
وی در ادامه افزود: در حرم امام علی(ع) بازسازی ایوان طلا ، بازسازی گنبد طلا ، ساخت و نصب قاطع یا حایل های شیشه ای داخل حرم برای تکفیک خواهران و برادران زایر و همچنین مشارکت در ساخت صحن حضرت زهراء(س) و ساخت 2 درب حرم حضرت مسلم ابن عقیل (ع) در مسجد کوفه توسط ستاد استانی به انجام رسید.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان ادامه داد:در کربلای معلا سنگ کاری بین الحرمین توسط استادکاران خوزستانی انجام شده و همچنین مشارکت در ساخت صحن بزرگ حضرت زینب(س) در کربلا توسط بانوان خوزستانی در حال انجام است.
حجت الاسلام موسوی گفت: در کاظمین نیز مسقف سازی خیابان صحن صاحب الزمان(عج) و اهدا و نصب نمایشگر بزرگ داخل صحن با مشارکت مردم ولایی اهواز انجام شده است.
وی افزود: 6 درب حرم امامین عسکریین (ع) توسط مردم خوزستان در کمتر از 2 سال ساخته و در حرم مطهر نصب شدند و ساخت و نصب قاطع این حرم نیز در پاییز امسال انجام شد.
وی ادامه داد: بازسازی نقاط آسیب دیده حرم حضرت زینب (س) در سوریه و همچنین ساخت مضیف و میهمانسرای حرم حضرت زینب(س) به اتمام رسیده و در آستانه بهره برداری است.
ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در همه شهرستان های استان نمایندگی فعال دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار