تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۱۸۰۲۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مطالبه حقوق مردم خوزستان از صنایع بزرگ اقتصادی در سال ۹۸ پیگیری می‌شود
امام‌جمعه موقت اهواز بابیان اینکه محوریت کارها در سال ۹۸ باید براساس جلوگیری از بروز بحران باشد، گفت: در سال ۹۸ همه باید به استان کمک کنیم تا جهش‌هایی برای مطالبه حقوق مردم در بخش نفت، پتروشیمی، فولاد و سایر شرکت‌های بزرگ اقتصادی داشته باشیم.
  آیت‌الله سید ابوالحسن حسن‌زاده، امروز در شورای اداری استان خوزستان که در بیمارستان امام حسین (ع) خرمشهر برگزار شد بابیان اینکه ماه رجب می‌تواند مسیر زندگی ما را تعیین کند، اظهار داشت: اگر با دقت و تأمل در دعاهای ماه رجب نگاه کنیم مسیر زندگی‌مان تعیین و تغییر می‌کند.

وی بابیان اینکه در ماه رجب این جمله بیشتر جلب‌ توجه می‌کند که خدا کسانی که بر غیر تو وارد شدند هیچ‌چیز نصیبشان نشده، افزود: اگر کسی همه عمرش را برای غیر خدا صرف کند دچار خسران و زیان شده است، سرمایه‌اش را از دست می‌دهد و هیچ‌چیز نصیبش نمی‌شود.

امام‌جمعه موقت اهواز تأکید کرد: مردم و مسئولان خوزستان تاکنون در مواجه با بحران‌ها بسیار زیبا عمل کردند. مردم در مسائلی مانند سیل رفیع، مشکل آب خرمشهر و آبادان، حادثه تروریستی اهواز و سایر مشکلات کارگری به‌خوبی همراهی کردند و این قضیه باید بنایی برای حل کردن سایر مشکلات در سال آینده باشد.

آیت‌الله حسن‌زاده بابیان اینکه سال 98 محوریت کارها باید براساس جلوگیری از بروز بحران باشد، گفت: در سال 98 همه باید به استان کمک کنیم تا جهش‌هایی برای استیفای حقوق مردم در بخش نفت، پتروشیمی، فولاد و سایر شرکت‌های بزرگ اقتصادی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: استاندار خوزستان بارها به مدیران پتروشیمی گفته بخشی از گردش مالی خود را در خوزستان قرار دهید اما هنوز کاری انجام‌ نشده است.

امام‌جمعه موقت اهواز با تأکید بر پرداخت عوارض دستگاه‌های اقتصادی به شهرداری‌ها، افزود: آیا شهروندان اصفهانی بیش از شهروندان خوزستانی به شهرداری عوارض پرداخت می‌کنند که شهرهای آن‌ها در مسائل عمرانی با اختلاف زیاد از ما جلوتر هستند؟ دلیل آن پرداخت به‌موقع عوارض توسط کارخانه‌ها و تأسیسات صنعتی است که آن‌ها از امکانات شهری بیشتری نسبت به ما استفاده می‌کنند.

آیت‌الله حسن‌زاده تصریح کرد: ما قصد بخشی نگری نداریم اما اینکه در کنار شرکت‌ها و دستگاه‌های بزرگ زندگی کنیم اما آن‌ها حقوق مردم را پرداخت نکند رنجیده می‌شویم.

وی با اشاره به سخن برخی کارشناسان مبنی بر پایان یافتن بسیاری از مشکلات در انتهای سومین ماه سال 98، گفت: بسیاری از کارشناسان معتقدند اگر سه ماه ابتدایی سال 98 را به‌سلامت عبور کنیم بسیاری از مشکلات اقتصادی برطرف می‌شوند.

امام‌جمعه موقت اهواز بر تقویت انگیزه خدمت به مردم در میان مسئولان تأکید و عنوان کرد: استاندار، دستگاه‌های اجرایی، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی با همدلی بحران‌های موجود در خوزستان را می‌توانند پشت سر بگذارند.

آیت‌الله حسن‌زاده ادامه داد: در مسئله سیل اخیر مردم در کنار سختی‌های وارده؛ دیدند که چگونه مسئولان در کنار آن‌ها بودند و این همراهی برای آن‌ها لذت‌بخش بود. هیچ جاده و طرح یا پروژه‌ای افتتاح نشد و فقط همه آمدند تا آب وارد خانه‌ها نشود اما مردم این همراهی را دیدند و امیدوار شدند.

وی تصریح کرد: مردم هنگامی‌که می‌بینند همه تلاش استاندار و مسئولان برای خدمت به آن‌ها است خودشان برای کمک جلوآمده و برخی از کاستی‌ها را جبران می‌کنند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار