تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۱۸۰۲۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جلسه اضطراری بررسی حریق لوله‌های گاز اهواز به بندرماهشهر/ پارگی لوله در طول مسیر علت حادثه بود
جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران با موضوع نشت میعانات گازی و آتش سوزی در منطقه برومی اهواز و مسائل و مشکلات در خطوط توزیع برق و اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم در این خصوص در سالن جلسات مدیریت بحران خوزستان برگزار شد.
جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران با موضوع نشت میعانات گازی و آتش سوزی در منطقه برومی اهواز و مسائل و مشکلات در خطوط توزیع برق و اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم در این خصوص در سالن جلسات مدیریت بحران خوزستان برگزار شد.

شهیار میرخشتی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان خوزستان اظهار داشت: براساس آخرین آمار حادثه حریق 6 نفر به بیمارستان سوختگی طالقانی و 3 نفر نیز به بیمارستان امیرالمومنین(ع) اعزام شدند و 4 نفر نیز شامل یک خانم، کودک و دو مرد بزرگسال فوت کردند. 

سرهنگ منصور جمشیدی رئیس پلیس راه خوزستان گفت: به نظر بنده از خودروی سواری سمند جرقه و آتش سوزی ایجاد و باعث حریق دیگر خودروها شده است. لطف خدا بوده که شاهد افزایش حریق نبودیم.

رئیس پلیس راه خوزستان عدم افزایش گستره حریق و تلفات را لطف خدا برشمرد و ادامه داد: برای بازگشایی مسیر و در هنگام حریق نزدیک به 8 اکیپ به منطقه اعزام شدند.

حجت بهمئی، نماینده جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اعزام ده تیم واکنش سریع توسط هلال احمر خوزستان، اظهار داشت: 20 امدادگر، 5 آمبولانس و سه خودروهای پشتیبانی اعزام شد.

وی با گله مندی از مردم حاضر در صحنه و اقدام آنها مبنی بر فیلمبرداری این وضعیت، بیان کرد: باید نسب به آموزش اقدامات لازم انجام شود. 100 نقطه بحران در امتداد گاز با توجه به فرسودگی لوله ها وجود دارد.

نماینده جمیعت هلال احمر خوزستان با اشاره به این‌که احتمال حریق در نقاط دیگر و آینده نیز وجود دارد، ادامه داد: باتوجه به تحقیقات و مطالعات انجام شده و در برخی نقاط نیز سکونتگاه هایی ایجاد شده است.

علی تراب‌پور مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اهواز با اشاره به افزایش آمار مرگ و میر براثر آتش و حریق بیان کرد: حادثه راس ساعت 9:55 دقیقه به سازمان اطلاع رسانی شد و بلافاصله از ایستگاه بلوار فنی و حرفه ای سپیدار خودروها اعزام و راس ساعت 10:10 در صحنه حاضر شدند. 

وی با اشاره به اعزام 6 دستگاه خودروی آتش‌نشانی بیان کرد: راس ساعت 12:14 عملیات خاموش سازی حریق به اتمام رسید. خوشبختانه کار تخصصی آتش‌نشانی به خوبی انجام شد.

علی صفی خانی نماینده شرکت نفت گفت: نزدیک به ساعت 9:45 از شرکت کارون تماسی با مرکز مبنی بر حریق یک خط لوله انجام شد که عمر آن مربوط به 40 سال پیش است.

وی با اشاره به این‌که علت حادثه در دست بررسی و کمیته های برای این امر تشکیل شده است، بیان کرد: براساس شواهد نشت گاز ایجاد و به سمت جاده منتشر و قطعه ای به متر یک متر لوله از خط جدا شده است. از نخستین اقدامات انجام شده باز کردن خط به سمت فلر بود که منجر به خاموش شدن سریع حریق شد.

وی با اشاره به ایجاد ابر گازی بر روی جاده اظهار داشت: مسئله قطعی ترکیدگی خط و شدت شعله نیز باعث سوختگی ماشین‌ها شده است. بر اساس بررسی‌های اولیه فرسودگی باعث این حریق نشده بلکه پارگی لوله در طول مسیر منجر به این اتفاق شده است.

 
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار