تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۱۸۰۲۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار آبادان:
۶۰ درصد مساحت و منظر شهری آبادان درگیر بافت فرسوده است
شهردار آبادان گفت: در حال حاضر و در مجموع ۶۰ درصد مساحت و منظر شهری آبادان درگیر بافت فرسوده است.

حسین حمیدپور پیش از ظهر امروز پنجشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که در سازمان منطقه آزاد اروند و با حضور رئیس کمیسیون عمران مجلس و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد، اظهار کرد: مردم و شهروندان از ما حداقل مطالبات شهروندی را درخواست می‌کنند و این زیبنده شهری همچون آبادان نیست.

وی افزود: در مراجعه‌های مردمی و بازدیدهایی که از سطح مناطق مختلف شهری داریم عمده درخواست‌های شهروندان، ابتدایی و در حد بهبود وضعیت فاضلاب و معابر است.

حمیدپور تصریح کرد: مطالبات مردم از ما حداقلی است و متأسفانه باید اذعان کرد بکه پس از گذشت ۳۰ سال از دوران بازسازی هنوز کمترین خواسته‌های مردم تحقق نیافته است.

شهردار آبادان یادآور شد: ۲۰ درصد مساحت شهری و ۴۰ درصد منظر عمومی شهر آبادان شامل بافت فرسوده است و این شهرستان از این نظر در رده سوم استان قرار دارد است.

حمیدپور با بیان اینکه آسفالت‌های نامطلوب، شبکه‌های آب و فاضلاب، ساخت و سازهای بی نظم، نما و منظر شهری را تحت تأثیر خود قرار داده و زیبنده آبادان نیست، گفت: پارسال با کمک اداره کل راه و شهرسازی استان، برآوردهایی صورت گرفت و اعتباری به مبلغ ۷ میلیارد تومان برای احیای بافت فرسوده در سال ۹۸ اختصاص داده شد اما این عدد نمی‌تواند مشکل بافت فرسوده آبادان را برطرف کند.

وی افزود: قیمت تمام شده تأمین مصالح در آبادان بسیار بالاتر از مرکز کشور است و این موضوع هزینه‌های اجرای عملیات بازآفرینی را بیشتر می‌کند لذا ضروری است تا در تخصیص منابع مالی به آبادان و خرمشهر نگاه ویژه‌تری شود.

شهردار آبادان اظهار کرد: ۱۱ محله هدف به عنوان بافت فرسوده شناسایی شده که همگی در حاشیه شهر آبادان هستند و ۶۰ هزار نفر در این محلات زندگی می‌کنند که با مشکلات زیادی مواجه اند.

وی یادآور شد: در حال حاضر برای ارائه خدمات اورژانسی در بافت‌های فرسوده با مشکلات زیادی مواجه هستیم، اگر اعتبارات تخصیص یافته تأمین شود بنا داریم در سال ۹۸، عملیات بازآفرینی را در چهار محله هدف آغاز کنیم.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار