تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۱۸۰۲۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خطوط لوله انتقال نفت از اعتبار‌‌ بازسازی چاه‌های نفت ترمیم شود
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: اعتباری برای بازسازی چاه‌های نفت لحاظ شده که جا دارد برای بازسازی خطوط لوله نیز مورد استفاده قرار گیرد و تنها به چاه ها خلاصه نشود و میزان خسارت حریق خط لوله مشخص شود.
 جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران با موضوع نشت میعانات گازی و آتش سوزی در منطقه برومی اهواز و مسائل و مشکلات در خطوط توزیع برق و اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم در این خصوص در سالن جلسات مدیریت بحران خوزستان برگزار شد.

در این جلسه، کیامرث حاجی‌زاده ضمن تسلیت درگذشت تعدادی از هم وطنان براثر این حریق و با اشاره به اهمیت مقوله پیشگیری و پیش بینی اظهار داشت: تمامی صنایع و شرکت‌ها به سمت اصلاح و بازسازی زیرساخت‌های خود حرکت کنند. 

وی با اشاره به این‌که هزینه ایمن سازی خطوط لوله شاید یک سوم هزینه اتفاقاتی نظیر حریق نیست، بیان کرد: تجهیزات امداد و نجات فرسوده است و پاسخگوی نیازهای فعلی نیست.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به ضرورت تشکیل کمیته بررسی حادثه ادامه داد: از تمامی دستگاه‌های مورد نیاز باید در این کمیته عضو شوند و حادثه بررسی میدانى شود.

حاجی‌زاده با اشاره به این‌که تمامی مناطقی که احتمال تکرار چنین حوادثی را دارند باید بازرسی و بررسی میدانی شود، گفت: متاسفانه رویکرد در حوادث و سوانح مقابله و آمادگی است و موضوع تا تکرار مجدد آن فراموش می‌شود. 

وی با گله مندی از عدم اجرای مصوبات در این حوزه اظهار داشت: اعتباری برای بازسازی چاه‌های نفت لحاظ شده که جا دارد برای بازسازی خطوط لوله نیز مورد استفاده قرار گیرد و تنها به چاه ها خلاصه نشود و میزان خسارت حریق خط لوله مشخص شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با تاکید بر توجه به مقوله پیشگیری و پیش بینی توسط دستگاه‌های مختلف گفت: مسئولان به پاس وظیفه در برابر خداوند باید پاسخگو باشند پس نباید نسبت به مسئولیتی که پذیرفته شد کوتاهی کرد.

همچنین جمال عالمی نیسی فرماندار اهواز با اشاره به پیش بینی حوادث و خطوط لوله اظهار داشت: نشت گاز موجب حریق خط لوله اهواز به بندرماهشهر شده است.

به گزارش تسنیم، خط لوله گاز اهواز به بندرماهشهر امروز دچار حریق و آتش سوزی شد که براثر این اتفاق 4 نفر کشته و 5 زخمی و تعدادی از خودروی در حال تردد نیز دچار حریق شدند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار