تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۱۸۰۲۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استفاده از بارکد رهگیری در بازار گسترش داده شود
رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت گفت: یکی از مسیرهایی که سازمان غذا و دارو از سال‌های قبل شروع کرد استفاده از بارکد ره‌گیری و رهیابی است که باید گسترش داده شود تا از گسترش بازار قاچاق جلوگیری شود.
 مهدی پیر صالحی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عرضه محصولات آرایشی بهداشتی"کازمتیکا" که امروز در سالن همایش‌های هتل کاروانسرای آبادان برگزار شد اظهار داشت: ایجاد این نمایشگاه در منطقه آزاد اروند باید به توسعه بازار لوازم‌آرایشی و بهداشتی کمک کند.

رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت افزود: امروز بازار این حوزه بزرگ‌تر از بازار میکاپ شده است و سرمایه‌گذاری‌های زیادی در دنیا بر روی این بازار انجام می‌گیرد.

پیر صالحی ارزش بازار کازمتیک را 4 میلیارد دلار خواند و بیان کرد: متأسفانه سهم تولید و واردات رسمی ما بسیار کمتر از قاچاق کالا در این حوزه است و سالانه بیش از یک و نیم میلیارد دلار فرآورده‌های قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی وارد کشور می‌شود که سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد.

رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت بابیان اینکه اگر بحث کالاهای تقلبی را جدی نگیریم تأثیر منفی بر سلامت شهروندان می‌گزارد، اظهار داشت: یکی از مسیرهایی که سازمان غذا و دارو از سال‌های قبل شروع کرد استفاده از بارکد ره‌گیری و رهیابی است که باید گسترش داده شود تا از گسترش بازار قاچاق جلوگیری شود.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد اروند باید کمک کند که روابط ما با کشورهای اطراف گسترش پیدا کند و این نمایشگاه‌ها تبدیل به برند ملی شوند و کشورهای منطقه را تحت تأثیر قرار دهد و تا از ظرفیت‌های این کشورها نیز بهره‌مند شویم.

پیر صالحی بابیان اینکه همه ما روزانه با این محصولات در ارتباط هستیم، عنوان کرد: این بازار برای‌ سلامت ما است و ما این محصولات را برای سلامت می‌خواهیم نه تهدید سلامت و هدف مشترک خود را باید همین موضوع قرار می‌دهیم.

رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت گفت: سیاست ما کاهش واردات و رفتن به سمت تولید است اما باید واردات رسمی نیز تقویت شود تا از فرآورده‌های تقلبی و قاچاق جلوگیری شود.

وی بیان کرد: منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم ازنظر جمعیتی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری زیادی دارد و امروز 300 شرکت درزمینهٔ تولید محصولات آرایشی و بهداشتی در کشور فعال هستند.

رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت افزود: در این حوزه بیش 50 هزار شغل ایجادشده است و باید از این فرصت‌ها استفاده کرد چراکه در غیر این صورت کشورهای دیگر از ما پیشی می‌گیرند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار