تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۱۸۰۲۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جذب سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند 50 درصد افزایش یافت
معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند گفت: در 11 ماهه امسال 13 هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند جذب شد که در مقایسه با هشت هزار و 700 میلیارد ریال در مدت مشابه سال گذشته 50 درصد رشد نشان می دهد.
 
سیدعلی موسوی روز جمعه در جمع خبرنگاران بیشترین حجم سرمایه گذاری را در بخش صنعتی، تولیدی، بازرگانی، خدماتی و گردشگری بیان کرد و گفت: منطقه آزاد اروند به دلیل حمل و نقل ترکیبی و وجود اتاق های بازرگانی و مرز تجاری شلمچه موقعیت ویژه ای دارد.
وی با اشاره به زیرساخت های ایجاد شده در منطقه آزاد اروند گفت: سازمان منطقه آزاد اروند تاکنون یکهزار میلیارد ریال در شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر، 800 میلیارد ریال در مرز تجاری شلمچه هزینه کرده است.
معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند با اشاره به برپایی نمایشگاه غذا و دارو گفت: این نمایشگاه در محدوده ای به وسعت یکهزار متر مربع مفید حدود 50 غرفه برای استقرار شرکت های تولید محصولات بهداشتی و آرایشی از برندهای مختلف داخلی که مجوز واردات به صورت رسمی دارند، در این نمایشگاه حضور دارند.
موسوی راه اندازی آزمایشگاه غذا و دارو در منطقه آزاد اروند را یادآور شد و گفت: احداث آزمایشگاه غذا و دارو با سرمایه گذاری 110 میلیارد ریال امروز با حضور معاون وزیر بهداشت و درمان و رئیس سازمان غذا و دارو در محل هتل کاروانسرا گشایش یافت.
وی اظهار داشت: سازمان غذا و دارو برای راه اندازی این آزمایشگاه به سازمان منطقه آزاد اروند تفویض اختیارکرده و این سازمان مجوز آزمایش های کالاها را در این جا صادر کرده و تاجر و صنعتگر نیازی به ارسال آزمایش مربوط به کالای خود را به خارج از استان ندارد.
موسوی با بیان اینکه خوشبختانه این در روند تسریع ورود کالا برای صنعت گران و تجار بسیار موثر است گفت: در منطقه آزاد اروند هیچگونه محدودیتی برای ورود کالا چه مواد اولیه و چه خود کالا وجود ندارد و تجار میتوانند از ارز نیمایی و معافیت های مالیاتی استفاده کنند.
منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار