تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۱۸۰۳۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مادر باردار اندیکایی در مناطق برفگیر نجات یافت
 رییس فوریت های پزشکی و حوادث جاده ای اندیکا گفت: با تلاش نیروهای اورژانس جان یک مادرباردار و نوزادش در منطقه برفگیر 'تازه' نجات یافت.
محمود ورناصری بیان کرد: پس از تماس مسوولان شورای اسلامی روستا مبنی بر خطرناک بودن وضعیت مادر ابتدا از مرکز استان تقاضای بالگرد شد.
وی افزود:با توجه به شرایط نامساعد هوای منطقه امکان اعزام بالگرد فراهم نشد و تیم سیار مرکز دلی محمدحسین خان با سه بهورز و یک ماما با یک دستگاه خودروی کمک دار به محل اعزام شدند.
رییس فوریت های پزشکی و حوادث جاده ای اندیکا ادامه داد: تیم اعزامی در نیمه راه با توجه به مسدود بودن راه دسترسی ، بقیه مسیر را پیاده طی کرده و در یک عملیات هشت ساعته مادر باردار را از روستا تا نزدیک خودرو منتقل کردند.
وی گفت:مادر باردار ابتدا به درمانگاه قلعه خواجه منتقل شد و سپس با آمبولانس به بیمارستان 22بهمن مسجدسلیمان اعزام شد.
رییس فوریت های پزشکی و حوادث جاده ای اندیکا افزود:خوشبختانه نوزاد در سلامت کامل متولد شده و وضعیت عمومی مادر نیز مساعد گزارش شده است.
منطقه عشایری 'تازه'با سه روستای وارگه سبز، وارگه خله و وارگه برد از مناطق ییلاقی و برفگیر این بخش هستند که هرساله با بارش برف برای مدتی راه دسترسی آنها مسدود می شود.شهرستان اندیکا با سه بخش مرکزی، آبژدان و چلو در شمال شرق اهواز قرار دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار