تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۱۸۰۳۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون هماهنگ کننده ارتش:
جنگ اقتصادی راهبرد استکبار برای تضعیف انقلاب اسلامی است
معاون هماهنگ کننده ارتش جنگ اقتصادی و جنگ نرم را 2 راهبرد استکبار برای تضعیف انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت:راهیان نور اقدامی ارزشمند برای مقابله با جنگ نرم دشمن است.
امیر دریادار حبیب الله سیاری شنبه شب در ویژه برنامه جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور در اردوگاه شهید باکری خرمشهر با بیان اینکه جایگاه کشور ایران اسلامی دارای امتیاز گذرگاهی است و در شمال و جنوب خود، دارای مرزهای دریایی است گفت: اگر ملتی قدرتمند و مجهز به علم،دانش و فناوری باشیم و بتوانیم از موقعیت های خدا دادی کشور به خوبی استفاده کنیم، یقینا پیشرفت خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: ایران دارای منابع انرژی نفت و گاز است و تا زمانی که انرژی در دنیا اهمیت دارد، جایگاه این کشور از این نظر هم مهم است و به همین دلیل بیگانگان همیشه نسبت به این کشور طمع دارند.
رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: انقلاب اسلامی باعث قطع دستان استکبار جهانی از ایران شد و آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی خود را علیه ملت ایران آغاز کرد و از آنجا که با اختلافات مذهبی، حمله نظامی به طبس و ترور نتوانست انقلاب اسلامی را شکست دهد جنگ تحمیلی را علیه ایران آغاز کرد.
امیردریادار سیاری افزود: در شروع جنگ تحمیلی، رژیم بعث عراق که مورد حمایت امریکا و حامیانش بود، تصور می کرد یک روزه می تواند خرمشهر را اشغال کند و بعد از یک هفته، به تهران برسد و ایران را فتح نماید اما به مرور زمان، پی به اشتباه راهبردی خود برد و در نهایت بعد از هشت سال دفاع مقدس، ایران پیروز شد.
امیر سیاری اظهار داشت: امروز به برکت خون شهدا، کشورمان در جایگاه بالایی در سطح جهان قرار دارد و همین ایستادگی و مقاومت باعث اقتدار کشورمان شده است.
رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: امروز دشمن از طریق جنگ اقتصادی و جنگ نرم، تلاش دارد که فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را در کشورمان کم رنگ کند اما جوانان ما با بصیرت و آگاه هستند و نخواهند گذاشت که دشمن توطئه های خود را در کشور پیاده کند.
امیر دریادار سیاری با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم، جوانان را مورد خطاب قرار دادند، گفت: جوانان می توانند نقشه های شوم دشمن را نقش بر آب کنند و راه انقلاب را ادامه دهند.
وی راهیان نور را یکی از اقدامات مثبت ایران در جهت مقابله با جنگ نرم دشمن دانست و گفت: اگر ما در جنگ نرم، ضعیف باشیم، یقینا دشمن بر ما غلبه خواهد کرد اما راهیان نور یکی از مولفه های قدرت ایران در بحث جنگ نرم محسوب می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار