تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۱۸۰۳۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۳ حفار غیرمجاز معبد تاریخی بردنشانده مسجدسلیمان دستگیر شدند
فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از دستگیری و معرفی به مراجع قضایی سه حفار غیرمجاز میراث فرهنگی در منطقه معبد بردنشانده مسجدسلیمان خبرداد.
سرهنگ رامین مکناوی با اشاره به دستگیری 3 نفر در معبد تاریخی بردنشانده اظهار داشت: گزارشی مبنی بر مشاهده یک دستگاه خودرو مشکوک در محوطه این معبد توسط دوستداران و فعالان میراث فرهنگی ارائه شد.

وی ادامه داد: در پی این گزارش نیروهای پایگاه حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مسجدسلیمان به محل معبده عازم و با یک خودروی متوقف شده بدون سرنشین مواجه شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: بعد از نزدیک به دو ساعت کمین نیروها با هدف شناسایی محل سرنشینان خوردو، باتوجه به تاریکی احتمال مسلح بودن و وسعت منطقه پیدا کردن سرنشینان خودرو میسر نبود.

وی به هماهنگی با عوامل نیروی انتظامی اشاره و بیان کرد: این همانگی در جهت یافتن سرنشین‌های خودرو به صفه‎ معبد مراجعه و سه نفر سوداگر میراث فرهنگی را با هویت مشخص دستگیر کردند.

وی با اشاره به مراجعه نیروهای نیروهای پایگاه حفاظت میراث فرهنگی شهرستان مسجدسلیمان طی روز بعداز دستگیری، اظهار داشت: این مراجعه با هدف بررسی موضوع انجام شد و به دنبال آن  با حفاری در سه نقطه به ابعاد تقریبی  5/1×1 متر در منطقه ثبت ملی مواجه شدند.

مکناوی افزود: در محل یک سری ابزار و آلات حفاری غیرمجاز شامل یک عدد بیل، یک عدد بیچله و یک عدد تیشه دوسر کشف و ضبط و خودروی توقیف ‎شده نیز به پارکینگ نیروی انتظامی منتقل شد. 

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار