تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۱۸۰۳۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اتاق بازرگانی آبادان:
دستاوردهای سفر روحانی به عراق بیش از پیش برای تجار ملموس است
 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان گفت:سفر دکتر روحانی به عراق دستاوردهای مهم اقتصادی در زمینه توسعه تجارت بین این دو کشور به دنبال داشته که نتایج این دستاوردها بیش از پیش برای تجار و بازرگانان ملموس است.
 مسعود خیاط زاده اظهار داشت: با لغو روادید بین ایران و عراق زمینه برای افزایش تجارت بین دو کشور فراهم شده است و تجار و بازرگانان هر دو کشور از این فرصت تاریخی می توانند بیشترین بهره را ببرند.
وی افزود: در این برهه که آمریکا با محاصره اقتصادی تلاش می کند جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهد توسعه مبادلات تجاری و بازرگانی بین دو کشور همسایه ایران و عراق نقش موثری در خنثی سازی توطئه های آمریکا دارد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان همچنین در خصوص لغو صدور روادید بین دو کشور ایران و عراق و تاثیر این اقدام در منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد اروند با وجود زیر ساخت های فراوان در بخش های مختلف همچون گذشته ظرفیت پذیرش حجم زیادی از گردشگران عراقی را داشته ضمن اینکه بازار شهرهای آبادان و خرمشهر از این مبادلات رونق خواهد گرفت و شاهد رونق کسب و کار و تجارت در این شهرها خواهیم بود.
خیاط زاده همچنین چشم انداز توافق های اقتصادی صورت گرفته بین روسای جمهوری ایران و عراق را روشن ، مثبت و اثر گذار برای هر دو کشور دانست و گفت: پیش بینی می شود با توافق های به عمل آمده حجم مبادلات تجاری بین 2 کشور ایران و عراق به ظرفیت اصلی خود برسد.پیش بینی می شود سال 1398 سال شکوفایی اقتصاد در بخش صادرات با کشور عراق باشد.
وی همچنین در خصوص لایروبی آبراه استراتژیک و شریان حیاتی اروند رود گفت:ایجاد شهرک های صنعتی مشترک با عراق در مناطق مرزی، رفع مشکلات شبکه بانکی طرفین با ایجاد بانک ها و کارگزاری های مشترک همه در رونق اقتصادی منطقه آزاد اروند اثر گذار می باشند که تجار و بازرگانان هر دو کشور باید از این فرصت تاریخی به خوبی استفاده کنند.
صاحبنظران و تحلیلگران مسایل سیاسی معتقدند سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به عراق با توجه به اعمال تحریم های ظالمانه سفری تاریخی، نقطه عطف و فصل جدیدی در روابط این دو کشور است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار