تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۱۸۰۳۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی:
تجهیزات نظامی ساخت ایران سال آینده به نیروی دریایی ملحق می شوند

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: سال آینده طیف وسیعی از تجهیزات نظامی ساخت کشورمان به نیروی دریایی ملحق می شوند.

امیر دریادار حسین خانزادی عصر امروز یکشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه راهیان نور پایگاه دریایی خرمشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هزینه صرف شده برای ساخت تجهیزات نظامی در کشور همچون شناورهای جنگی بسیار کمتر از هزینه خرید شناور از خارج کشور است.

وی با بیان اینکه با تکیه بر دانش بومی می‌توان به راحتی برای تأمین امنیت و پایداری کشور کوشید، افزود: به زودی دو ناوشکن دماوند و دنا پس از سیر مراحل نهایی به ناوگان دریایی ارتش جمهوری اسلامی ملحق می‌شوند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از برنامه ریزی برای برگزاری چند رزمایش توسط نیروی دریایی ارتش خبر داد و تصریح کرد: زمایش هایی را با همراهی برخی کشورهای دوست با هدف حفظ آمادگی نیروها در اقیانوس هند و دریای خزر برگزار می‌کنیم.

امیر دریادار خانزادی با اشاره به حضور همیشگی نیروی دریایی در مناطق دریایی تحت حاکمیت ایران و دریاهای مجاور گفت: توانسته ایم امنیت کامل و پایداری را در منطقه برقرار کنیم، خوشبختانه حمله چند روز پیش دزدان دریایی به یک نفتکش ایرانی در خلیج عدن با هوشیاری نیروی دریایی خنثی شد.

وی افزود: در نقاطی از دریاهای آزاد که خطوط موصلاتی هست و در خلیج عدن که موضوع ناامنی دریایی وجود دارد، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی همواره حاضر است و این روند با شدت بیشتر در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

امروز با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، نمایشگاهی از دستاوردها و رشادت‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با عنوان نمایشگاه راهیان نور در پایگاه دریایی خرمشهر، افتتاح شد.

در این نمایشگاه رشادت‌ها و دلاورمردی های نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس در قالب بیش از ۴۰ غرفه به نمایش گذاشته شده است.

در بخشی از این نمایشگاه، خلاصه‌ای از تاریخچه دریانوردی ایرانیان از باستان تا پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به نمایش درآمده است. در جمع دریادلان، از ۲ کتاب «دانشنامه عملیات‌های ماندگار نداجا در دوران دفاع مقدس» و «شهری که خرم ماند» رونمایی شد.

شب شعر و خاطره گویی با حضور پیشکسوتان دریادل از جمله امیر دریادار دوم بازنشسته علی اکبر اخگر و تجلیل از ۱۲ خانواده شهید، جانباز وایثارگر یروی دریایی از جمله برنامه‌های جنبی آئین افتتاح این نمایشگاه بود.

این نمایشگاه تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۳۹۸ پذیرای علاقمندان به ویژه مسافران و راهیان نور است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار