تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۱۸۰۳۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرصت سال ۹۷ برای باز آفرینی شهری از دست رفت
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان بابیان اینکه در اجرای طرح بازآفرینی شهری هماهنگی اولیه در سیستم اجرایی استان صورت نگرفت، گفت: در بحث بازآفرینی شهری از برنامه زمان‌بندی‌شده خیلی عقب هستیم و عملاً فرصت سال ۹۷ را نیز از دست دادیم.
امید حاجتی امروز در دهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خوزستان در سال 97 که در محل مهمانسرای استانداری خوزستان برگزار شد  با بیان اینکه در مباحث مطرح‌شده به دنبال محکوم کردن کسی نیستیم، اظهار داشت: عملکرد مجموعه مدیریت شهری و مدیران دولتی در بحث بازآفرینی شهری خوزستان به‌شدت ضعیف بود و این ضعف‌ها در سال 98 باید پوشیده شوند.

وی با اینکه در اجرای طرح بازآفرینی شهری هماهنگی اولیه در سیستم اجرایی استان صورت نگرفت، گفت: در بحث بازآفرینی شهری از برنامه زمان‌بندی‌شده خیلی عقب هستیم و عملاً فرصت سال 97 را نیز از دست دادیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان بابیان اینکه سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی باعث مشکلات زیادی ازجمله حاشیه‌نشینی در مناطق مختلف شهرها به‌ ویژه شهرهای بزرگ کشور و استان شده، گفت: در بازآفرینی شهری می‌توان با استفاده از افراد و شرکت‌ها در جهت احیا و بازسازی بافت‌های فرسوده شهری اقدام کرد که در برخی از زمینه‌ها عملکرد استان ضعیف بود.

حاجتی عنوان کرد: در اجرای طرح بازآفرینی علاوه بر اختصاص نیافتن تسهیلات، شاهد عدم هماهنگی‌های بین دستگاه‌ها هستیم که منجر به عملکرد نامطلوب در این زمینه شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان تصریح کرد: برنامه ما این بود که این طرح را با استفاده از ظرفیت استانی حمایت کنیم اما متأسفانه بانک مسکن و اداره کل راه و شهرسازی پیشنهاد‌های مشخصی را در زمان خود در حوزه بازآفرینی شهری ارائه نداده و از ظرفیت استانی نتوانستند استفاده کنند. این ظرفیت‌ها را در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات هزینه کردیم.

وی ادامه داد: باید با جدیت بیشتری جهت اجرای طرح بازآفرینی در 7 شهر هدف استان خوزستان در سال 98 اقدام کنیم.

حاجتی با اشاره به دستور کار دوم جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مبنی بر تعیین نقش استان در پروژه‌های ملی، گفت: همه‌ساله پروژه‌های ملی در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و سیاست‌گذاری دولت برای استان مشخص‌شده و وظایف محوله در پروژه‌های ملی خاص تعیین می‌شوند. علاوه بر آن از مزیت‌های استانی برای پروژه‌هایی که نیازمند هماهنگی بین بخشی است برای کمک به تولید استان در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان افزود: همچنین باید اولویت‌ها و پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان با ظرفیت استانی حداکثر تا پایان اردیبهشت سال 98 نهایی شود تا بتوانیم از طریق حمایت‌های اعتباری، این پروژه‌ها را در استان پیش ببریم.


مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار