تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۱۸۰۳۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با همکاری یک شرکت آلمانی:
تفاهم نامه ساخت نیروگاه 20مگاواتی خورشیدی درخوزستان منعقدشد
 تفاهم نامه ساخت نیروگاه 20 مگاواتی خورشیدی بین شرکت سرمایه گذاری آلمانی به نام (DEB-Gruppe ) و استانداری خوزستان امضا شد.
پیمان حزین مدیر پروژه شرکت آلمانی DEB-Gruppe یکشنبه در نشست انعقاد این تفاهم نامه بیان کرد: این تفاهم نامه بین این شرکت سرمایه گذاری ، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان و شرکت برق منطقه ای استان خوزستان به امضا رسیده است.
وی گفت: این قرارداد از نظر فنی برای ما اهمیت دارد و اشتیاق مسئولان استان عزم ما را راسخ تر می کند که در بازه زمانی کوتاه تری این کار انجام شود.
حزین ادامه داد: اعطای زمین برای راه اندازی نیروگاه 10مگاواتی در محل پست برق اهواز جنوبی (سویسه) در این قرارداد مشخص شده است که با همکاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان و شرکت برق منطقه ای این نیروگاه ساخته می شود.
مدیر پروژه شرکت آلمانی DEB-Gruppe در ارتباط با ساخت و راه اندازی نیروگاه 10 مگاواتی و راه‌اندازی کارخانه تولید سلولهای خورشیدی در منطقه آزاد اروند گفت: با حمایت ها و برنامه هایی که مسئولان حوزه اقتصادی برای استان دارند، آینده روشنی برای سرمایه‌گذاری در خوزستان دراین زمینه مشاهده می شود.
وی ادامه داد: شرکت برق منطقه‌ای استان خوزستان همکاری خوبی با ما دارند و زمینی که به این پروژه اختصاص دادند، شرایط بسیار خوب و استانداردی دارد و این موضوع باعث می شود سرمایه گذاران خارجی به خصوص آلمانی ها برای سرمایه‌گذاری در این کشور و این استان راغب تر شوند.
حزین با اشاره به مشکلات برق در شمال استان خوزستان گفت: تمرکز روی کمک به بهبود شرایط زیرساختی برای تامین منابع برق در استان خوزستان است و به عنوان اولین قدم، برای انجام یک پروژه 10 مگاواتی اعلام آمادگی کردیم و به دنبال آن هم یک پروژه 10 مگاواتی در ایذه، شمال خوزستان را اجرا خواهیم کرد، در انتظار مکان یابی آن هستیم.
وی گفت: فارغ از بحث تحریم‌ها چون کاری که انجام می‌دهیم کاری برای محیط زیست و انسانیت است، مهم نیست که کجای دنیا انرژی های نو و تجدیدپذیر را توسعه دهیم، مهم این است که تاثیر مثبت آن روی کره زمین و در بهبود شرایط زیست محیطی خواهد بود و همین دلیل ما را ترغیب و مصمم می کند که کار را عملیاتی تر کنیم و به انتها برسانیم و از بهمن ماه که جلسات اولیه برگزار شد با جدیت کار را پیگیری و پیش بردیم و با هماهنگی و همکاری صمیمانه استانداری خوزستان به این مهم دست خواهیم یافت.

مدیر پروژه شرکت آلمانیDEB-Gruppe ادامه داد: در حال تولید سلولهای خورشیدی خودمان به نام DEB ژرمن سولار هستیم و قصد داریم این مارک را با کیفیتی که تا الان نظیر نداشته در ایران گسترش دهیم قرار بر این است که این تکنولوژی را وارد ایران کنیم و بومی سازی شود و جوانان با استعداد ایرانی و خوزستانی با پتانسیل و منابع این کشور بتوانند از این تکنولوژی بیشترین بهره را ببرند. این کشور بسیار غنی است و فقط نیاز به خود باوری و حمایت دارد و وقتی این دو فاکتور وجود داشته باشد هر ناممکنی، ممکن می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار