تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۱۸۰۳۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارگران اخراجی آزادگان شمالی خواستار بازگشت به کار شدند
  تعدادی از کارگران اخراجی میدان نفتی آزادگان شمالی، خواستار بازگشت به کار شدند.
 تعدادی از کارگران یک شرکت نفتی در هویزه که زیر نظر شرکت توسعه نفت فعالیت دارد، صبح امروز در اعتراض به اخراج خود در مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند.
یکی از کارگران این شرکت در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: 23 نفر از کارگران میدان نفتی آزادگان شمالی که حدود یک ماه پیش به دستور مدیرعامل و حراست شرکت مهندسی و توسعه نفت، بعد از گذراندن تمام مراحل اداری، استخدام شده بودند، به حالت تعلیق درآمده اند.
وی که خواست نامش فاش نشود، افزود: بعد از پیگیری، مسئولان پاسخ دادند که به دلیل اعتراض فرمانداری و اداره کار شهرستان اخراج شده ایم در حالی که فرماندار این مساله را رد می کند.
وی اضافه کرد: این کارگران اخراجی همه بومی شهرستان هویزه و اغلب اهالی روستاهای اطراف میدان نفتی آزادگان هستند.

*وعده بازگشت به کار
فرماندار هویزه همچنین در گفت وگو با ایرنا با انتقاد از مدیران میادین نفتی مستقر در این شهرستان، گفت: انتظار داشتیم که تعداد بیشتری از بومی های منطقه در این شرکت استخدام شوند، نه اینکه شاغلان را اخراج کنند.
سیدقاسم موسوی با بیان اینکه کارگران این میدان نفتی «به دلایل نامعلومی» اخراج شده اند، افزود: در نشستی که امروز با مسئولان شرکت داشتیم، وعده دادند که این کارگران را بعد از تعطیلات نوروز به کار بازگرداند.
وی با اشاره به استخدام بی ضابطه غیربومی ها در شرکت های نفتی اضافه کرد: برای جلوگیری از این روند، توافق کرده بودیم که جذب نیرو زیر نظر فرمانداری و اداره کار انجام شود.
موسوی تعداد زیاد بیکاران در شهرستان هویزه را از نگرانی های این حوزه عنوان کرد و گفت: بیش از 20 نفر لیسانس مهندسی نفت و تعداد زیادی فارغ التحصیل رشته های مرتبط با صنایع نفت و پتروشیمی در شهرستان داریم که همه بیکار هستند و ما انتظار داریم که شرکت نفت برای استخدام آنها اقدام کند.
وی تصریح کرد: در سال های گذشته تعداد زیادی نیروی غیربومی در میادین نفتی مستقر در این شهرستان استخدام شده اند که آماری از آنها در دست نیست، اما استانداری خوزستان قرار است به این استخدام ها ورود کند.
شهرستان هویزه در جنوب غربی خوزستان، قرار دارد. میدان نفتی آزادگان در حدود ١٢٠ کیلومتری غرب اهواز (غرب رودخانه کارون) در منطقه مرز مشترک بین ایران و عراق تالاب هورالعظیم قرار گرفته است.

با همکاری یک شرکت آلمانی:

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار