تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۱۸۰۳۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خیران خوزستان برای آزادی 50 زندانی جرایم غیرعمد مشارکت کنند
مدیرعامل ستاد دیه خوزستان خواستار مشارکت نیکوکاران خیراندیش برای آزادی 50 زندانی جرایم غیرعمد در زندان های استان شد.
حجت الاسلام قدرت الله هاشم نیا روز یکشنبه افزود: برای آزادی 50 زندانی مرد جرایم غیرعمد در زندان های استان به 10میلیارد ریال کمک خیران نیاز است تا در آستانه عید نوروز زمینه برای بازگشت آنان به آغوش گرم خانواده ها فراهم شود.
وی از آزادی این تعداد زندانی غیرعمد در قالب طرح 'عیدانه' خبر داد و ابراز امیدواری کرد خیران با مشارکت داوطلبانه و خودجوش در این طرح زمینه را برای رهایی زندانیان فراهم کنند.
حجت الاسلام هاشم نیا افزود: هم اکنون 280 زندانی مرد جرایم غیرعمد در زندان‌های خوزستان به سر می‌برند که امید است با همت خیران و نیکوکاران خیراندیش در روزهای پایانی امسال زمینه آزادی 50 نفر از این افراد 'معسر' را آماده کنیم.
مدیرعامل ستاد دیه خوزستان با بیان اینکه جرایم این افراد مالی است گفت: جرایم این زندانیان بیشتر مربوط به ضمانت‌های بانکی، مهریه، نفقه و یا چک‌های غیرکلاهبرداری است.
وی گفت: خانواده های این زندانیان چشم انتظار بازگشت آنان هستند که امید است با عمل صالح نیکوکاران خوزستانی این اتفاق رقم بخورد.
حجت الاسلام هاشم نیا مسئولیت ستاد مردمی دیه را تلاش برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد عنوان کرد و گفت: این ستاد هرگز به دنبال آزاد کردن زندانیان شرور و مجرمان خطرناک نیست و هیچ مبلغی برای آزادی این دسته از زندانیان هزینه نمی شود.
چندی پیش در آیین گلریزان که با مشارکت خیران خوزستانی در اهواز برگزار شد زمینه آزادی چهار زن زندانی که مرتکب جرایم غیرعمد شده بودند فراهم شد.
بر اساس آمار رسمی جمعیت زندانیان استان خوزستان حدود 13هزار نفر است. از این تعداد زندانی 35 درصد (پنج هزار نفر) به جرم سرقت و 24 درصد زندانیان مجرمان مواد مخدر هستند و 700 نفر نیز محکوم مالی می باشند.
سه هزار و 600 نفر از زندانیان در استان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مشمول عفو و تخفیف مجازات و آزادی شدند.
گفته می شود با وجود آزادی و عفو این تعداد زندانی ، شمار زندانیان استان متناسب با فضای موجود نیست.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار