تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۱۸۰۳۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کانال پای پل در شبکه آبیاری کرخه شمالی آبگیری شد
  مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان گفت: آبگیری دوباره کانال پای پل در شبکه آبیاری کرخه شمالی با موفقیت انجام شد.
 
یعقوب کرمی افزود: با پایان یافتن تعمیر 49 کیلومتر از کانال پای پل کرخه، آبگیری مجدد این کانال به منظور انتقال آب باکیفیت و پایدار به شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان و دشت آزادگان و روستاهای مسیر به اتمام رسید.
وی گفت:با هماهنگی سازمان آب و برق خوزستان و چهار شبانه روز فعالیت مستمر، 18 نقطه از نقاط تنظیم آب از نوع آمیل این کانال دوباره تنظیم شده و عملیات انتقال آب به دستگاه پمپاژ ام الدبس با موفقیت انجام شد.
وی با اشاره به اهمیت تامین آب آشامیدنی شهرها و روستاهای پایین دست ادامه داد: گشت شبانه روزی کارگران متخصص شرکت برای رفع مشکلات غیرقابل پیش بینی همچنان در مسافت طولانی این کانال ادامه دارد تا خللی در روند انتقال آب پیش نیاید.
کرمی ، تامین آب زراعی زمین های کشاورزی زیرپوشش این کانال را از اولویت های این شرکت دانست و گفت:همزمان با انتقال آب آشامیدنی، آبیاری بیش از 20 هزار هکتار از زمین های کشاورزی با آبگیری 19کانال فرعی منشعب شده از کانال اصلی پای پل از سرگرفته شده است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان افزود:تعمیرات اساسی در کانال پای پل کرخه طبق برنامه ریزی انجام شده در سه ماه در سه بازه به حدود 49 کیلومتر پایان یافت؛ با انجام تعمیرات و ترمیم شکستگی کانال پای پل، از این پس مشکل قطعی آب در طرح غدیر به حداقل رسیده و انتقال آب باکیفیت به صورت مداوم انجام خواهد شد.
وی بیان کرد: شبکه آبیاری کرخه شمالی شامل شبکه های دشت آوان، دوسلق، ارایض و باغه حدود 65 هزار هکتار از زمین های مناطق وسیعی از حوزه شمال رودخانه کرخه را در بر می گیرد. وی با بیان اینکه کانال اصلی این شبکه 107 کیلومتر طول دارد ادامه داد: این کانال علاوه بر مصارف کشاورزی، آب شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان، دشت آزادگان و روستاهای مسیر را تامین می کند.
شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی را برعهده دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار