تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۱۸۰۳۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اگر دان به مرغ‌داری‌ها نرسد مرغ ها از گرسنگی می‌میرند
رئیس اتحادیه مرغداران خوزستان با اشاره به ممنوعیت تردد کامیون‌های حامل بار در ایام تعطیلات نوروز‌ گفت: اگر دان به مرغ‌داری‌ها نرسد مرغ ها از گرسنگی می‌میرند.
محمدحسین زمانی راد، بابیان اینکه بیش از 130 میلیون جوجه و مرغ در مرغداری‌های کشور وجود دارد، اظهار داشت: هفته گذشته در کمیسیون کشاورزی به نمایندگان مجلس و معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کردیم که بیش از 130 میلیون جوجه و مرغ در سالن‌های پرورش وجود دارد اما تاکنون نهاده موردنیاز به آن‌ها تحویل داده نشده است.

وی افزود: به دلیل وجود محدودیت‌های ترافیکی ایام تعطیلات نوروز و تعطیلی بنادر، سال‌های گذشته در روزهای پایانی سال ذرت، سویا و نهاده‌های مورد نیاز مرغداران برای مصرف 20 روز تا یک ماه به آن‌ها داده می‌شد، اما تا به امروز این اتفاق نیفتاده است.

رئیس اتحادیه مرغداران خوزستان با اشاره به نگرانی مرغداران در خصوص تأمین دان مورد نیاز، گفت: در حال حاضر مسئله بسیار ضروری مرغداران این است که جوجه برای پرورش وجود دارد اما دانی نیست که به آن‌ها بدهند.

مشاور اتحادیه سراسری مرغ گوشتی کشور با بیان اینکه بارها در مجلس به نمایندگان گفته‌ام که به داد مرغداران برسید، ادامه داد: پیشنهاد ما به مجلس این بود که با توجه به تعطیلی 15 تا 20 روزه بنادر و محدودیت ترافیکی کامیون‌های حمل بار، معاونت بهبود تولیدات دامی و رئیس هیئت‌مدیره شرکت پشتیبانی امور دام دستور به توزیع دان موردنیاز مرغداران توسط انبار شرکت پشتیبانی امور دام استان‌ها دهد اما تا به امروز اتفاقی در این زمینه صورت نگرفته است.

زمانی دلیل افزایش جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها را جبران خسارت سال از طریق فروش ایام نوروز عنوان کرد و گفت: مرغداران به دلیل جبران ضرر و زیان سال خود تلاش می‌کنند در ایام تعطیلات عید، مرغ به بازار عرضه کنند اما اکنون اگر دان به مرغ‌ها نرسد از گرسنگی همدیگر را می‌خورند.

وی افزود: ما نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته حدود یک‌میلیون و هفت‌صد هزار جوجه ریزی بیشتری در نسبت به مدت مشابه سال گذشته در خوزستان انجام دادیم و خوشبختانه از این نظر مشکلی نداریم؛ مردم خیالشان راحت باشد که مرغ هست.

رئیس اتحادیه مرغداران خوزستان ادامه داد: مرغ تنها کالایی است که تولید آن نوسانات قیمتی شدید دارد. قیمت گوشت و ماهی هیچ‌گاه کاهش نبوده اما قیمت مرغ همواره دارای نوسان است.

زمانی بابیان اینکه در حال حاضر ارزان‌ترین گوشت موردنیاز مردم مرغ است، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته قیمت گوشت مرغ حدود یک‌سوم گوشت قرمز بود اما امروز به یک‌ششم رسیده و مسئولان باید برای حفظ تولید آن چاره‌اندیشی کنند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار