تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۸۰۴۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون کمیته امداد خوزستان:
اعتماد یکی از مولفه های اصلی سرمایه اجتماعی است
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خوزستان اعتماد را یکی از مولفه های اصلی سرمایه اجتماعی دانست و گفت: رشد حمایت های مردمی ابهامات بین کمیته امداد و مردم را کاهش داده که این امر تنها با شفاف سازی حاصل می شود.
 محمد رضا حیدری با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در استان اظهار داشت: جشن نیکوکاری یکی از رویدادهای مهم کشور بوده که پس از سه دهه به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده و هرساله شاهد عنایت های ویژه مردم و خیران استان برای کمک به نیازمندان هستیم.
وی افزود: جامعه هدف جشن نیکوکاری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد بوده که هر ساله پیش از ایام نوروز در زمینه تهیه کیف، کفش و لباس مورد حمایت قرار می گیرند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خوزستان ادامه داد: سال گذشته 100میلیارد ریال در قالب جشن نیکوکاری از خیران استان جمع آوری شد اما امسال به برکت مشارکت خوب مردم 160 میلیارد ریال جمع آوری شد.
وی تصریح کرد: امسال حدود چهار هزار واحد آموزشگاهی، 50 مرکز نیکوکاری مستقل و همچنین350 هزار نفر از خیران استان در جشن نیکوکاری با کمیته امداد استان همکاری داشتند که جای قدردانی دارد.
حیدری گفت: در یکی از شهرهای استان در جشن نیکوکاری امسال تعدادی از دانش آموزان پس اندازهای خود را برای کمک به نیازمندان تقدیم کردند که این یک فرهنگ ارزشمند است.
وی با بیان این که باید قدر سرمایه های اجتماعی استان را بدانیم گفت: مردم استان با وجود مشکلات متعدد اقتصادی اما بار دیگر درجشن نیکوکاری سنگ تمام گذاشتند و این نشان دهنده فرهنگ نوع دوستی در استان است.
وی افزود: بیشتر ماموریت های کمیته امداد در رابطه مردم است اما متاسفانه برخی از رفتارهای تعدادی افراد در داخل و خارج کشور موج منفی را در جامعه ایجاد می کند که باعث کاهش اعتماد مردم می شود.
حیدری گفت: کمیته امداد همواره شفافیت را در اولویت کار خود قرار داده و تمامی اقدامات در زمینه کمک به محرومان، مدرسه سازی و چنین مواردی با حضور مستقیم خیران انجام می شود.
وی تصریح کرد: بودجه های سالانه کمیته امداد استان دو بخش بود که در بخش دولتی اعتبارات مشخصی برای ساخت و ساز ، آب و برق و سایر هزینه ها اختصاص داده می شود و بخش دیگر نیز از طریق کمک های مردمی حاصل می شود که این نیز به دو صورت برای نیازمندان هزینه می شود.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خوزستان گفت: تمامی کمک های مردمی به صورت دقیق همان جایی که خیران تمایل دارند و یا پیشنهاد می دهند، هزینه می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار