تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۸۰۴۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خرید گندم در خوزستان امسال به 1.5میلیون تن می رسد
مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: امسال با توجه به وضعیت مناسب بارش ها ، خرید تضمینی گندم در خوزستان به 1.5میلیون تن خواهد رسید.
 جمشید بین فری افزود:برای خرید این میزان گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از هم اکنون تمهیدات لازم از جمله ضدعفونی کردن انبارها و سیلوها ، باسکول و بهسازی کامل آنان شروع شده است و تا پیش از شروع خرید گندم ، مقدمات آن به پایان خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه در سال زراعی 1397-1396در مجموع یک میلیون و 131هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان خوزستانی به نرخ مصوب توسط شبکه های تعاونی و غله خریداری شد ابراز امیدواری کرد امسال در خرید گندم در خوزستان به یک رکورد تازه دست یابیم.
مدیر تعاون روستایی خوزستان به قیمت قطعی خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری اشاره ای نکرد.
در صورت مساعدت هوا و توقف بارش ، برداشت نخستین خوشه های گندم در خوزستان از نیمه دوم فروردین ماه 1398 در مناطق جنوبی استان شروع می شود و به تدریج به مناطق مرکزی و شمالی آن کشیده می شود.
استان خوزستان در سه سال اخیر رتبه نخست تولید و خرید گندم به نرخ تضمینی را در کشور کسب کرده است.

در استان خوزستان سالانه 16میلیون تن انواع محصولات باغی و زراعی به ارزش 70تا 80هزار میلیارد ریال از سطح 1.2میلیون هکتار تولید می شود که در صورت اجرای کامل طرح 550هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب تا سال 1400 تولید کل محصولات زراعی و باغی خوزستان به رقم 25میلیون تن خواهد رسید ضمن آن که از این رهگذر 300 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می شود.
بر اساس برآورد رسمی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اجرای کامل طرح 550هزار هکتاری ، خوزستان توان تولید غذای مورد نیاز 30میلیون نفر از جمعیت کشور را خواهد داشت.
گندم ، نیشکر ، چغندرقند ، ذرت ، مرکبات ، برنج ، خرما ، سبزیجات و صیفی جات مهمترین محصولات کشاورزی خوزستان را تشکیل می دهد که حدود هفت میلیون تن آن را نیشکر تشکیل می دهد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار