تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۱۸۰۴۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عملکرد آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در سال 97
رییس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان اقدامات انجام شده در این مجموعه در سال 97 را تشریح کرد.
علی ممبینی در خصوص عملکرد و دستاوردهای آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در سال 97 اظهار کرد: در سال جاری چهار هزار و 509 دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی خوزستان مشغول به تحصیل بودند و یک هزار و 97 دانش‌آموز نیز به عنوان دانش‌آموز تلفیقی در مدارس عادی از خدمات آموزشی و توانبخشی آموزش و پرورش استثنایی استفاده کرده‌اند.

وی افزود: یک هزار و 350 نفر در مجموعه استثنایی استان مشغول به فعالیت هستند که 750 کلاس درس دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را در 105 فضا و مدرسه استثنایی خوزستان، مدیریت می‌کنند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: در سال 97 موفق شدیم در راستای کیفیت بخشی به امر آموزش و استانداردسازی مدارس، سه فضای آموزشی جدید، از جمله مدرسه پریدار در اندیمشک، مدرسه رودکی در اهواز و مدرسه باغچه‌بان در بهبهان را برای استفاده دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به بهره‌برداری برسانیم. همچنین کلنگ‌زنی دو مدرسه در ناحیه یک و ناحیه 4 اهواز، یک مدرسه در دزفول، یک مدرسه در کارون و یک سالن ورزشی در بهبهان را نیز انجام دادیم. در حال حاضر نیز ساخت این پروژه‌ها را دنبال می‌کنیم.   

ممبینی تصریح کرد: در راستای مهارت‌آموزی، کسب استقلال و اشتغال‌زایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، ساخت گلخانه در شهرهای بهبهان، باغملک و اهواز را آغاز کرده و به بهره‌برداری رساندیم و همچنین کارگاه‌های مدارس استان را با مبلغی بیش از 210 میلیون تومان تجهیز کردیم.

وی ادامه داد: افتتاح مرکز توانبخشی آرامش در جهت ارائه خدمات توانبخشی و مشاوره‌ای برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و خانواده‌های آن‌ها، ساخت و تجهیز سالن اجتماعات مدرسه رودکی و افتتاح اولین سالن ورزشی خاص دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از افتخارات مجموعه آموزش و پرورش استثنایی استان است که در سال 97 به سرانجام رسید.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان افزود: برگزاری هشت هزار و 124 نفر ساعت دوره ضمن خدمت تخصصی برای همکاران مجموعه آموزش و پرورش استثنایی استان و برگزاری بیش از 200 کارگاه تخصصی به صورت استانی، قطبی و مدرسه‌ای در جهت به‌روز رسانی و تجهیز معلمان و همکاران به دانش روز و مسائل حوزه آموزش و پرورش استثنایی، کار بزرگی بود که با همکاری همه همکاران موفق به انجام آن شدیم.

ممبینی گفت: ارائه یک هزار و 200 ساعت حق‌التدریس به معلمین متخصص برای حمایت از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه که در مدارس عادی تحصیل می‌کنند در قالب طرح تلفیقی فراگیر نیز از خدمات برجسته انجام شده در سال 97 بود.

وی تصریح کرد: کسب رتبه نخست سنجش پیش دبستانی در کشور و همچنین کسب رتبه دوم طرح سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی و بدو ورود به پایه اول در کشور برای خوزستان از دیگر دستاوردهای ما هستند. در سال جاری با همکاری 450 نیرو و در قالب 56 پایگاه سنجش سلامت و با حمایت‌های ستاد طرح سنجش اداره‌کل آموزش و پرورش استان و ادارات آموزش و پرورش مناطق این کار رخ داد. پس از اجرای طرح سنجش سلامت در سراسر استان، بیش از 111 هزار نفر از نوآموزان ورودی مدارس در دو مقطع پیش دبستانی و دبستان سنجش شدند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان افزود: پرداخت صد درصدی هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مناطق محروم و پوشش 90 درصدی این هزینه‌ها در سایر مناطق، جمعا با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون تومان در جهت رفاه و آسایش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و با هدف افزایش پوشش تحصیلی و حمایت از خانواده‌های این دانش‌آموزان صورت گرفت.

ممبینی گفت: در سال جاری با حمایت سازمان استثنایی کشور و خیرین در قالب طرح خدمات حمایتی و توانبخشی بیش از 400 میلیون تومان برای پرداخت هزینه‌های دارو، درمان و تجهیزات توانبخشی این دانش‌آموزان شامل ویلچر، واکر، عصا، عینک و سمعک و ارائه خدمات گفتار درمانی، کار درمانی و فیزیوتراپی تقبل شده‌ایم.

وی افزود: توزیع 810 میلیون تومان تجهیزات اداری، آموزشی و توانبخشی در مدارس استثنایی استان و انعقاد توافق‌نامه یک میلیارد تومانی با سازمان منطقه آزاد اروند جهت تجهیز مدارس استثنایی شهرهای آبادان و خرمشهر به وسایل توانبخشی، آموزشی و اداری، از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار