تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۸۰۴۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نمایشگاه هوایی پایگاه چهارم شکاری دزفول گشایش یافت
 نمایشگاه بزرگ راهیان نور نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در آیینی با حضور فرمانده نیروی هوایی و رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول گشایش یافت.
فرمانده پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و هشت سال دفاع مقدس گفت: چهار دهه از عمر پر برکت انقلاب اسلامی می گذرد که با فراز و فرودهای زیادی همراه بوده است.
امیر سرتیپ دوم سید حمیدرضا آشنا با بیان اینکه رزمندگان دفاع مقدس هر لحظه افتخارآفرینی کردند، افزود: هشت فصل عاشقی دفاع مقدس از جمله فرازهای انقلاب بود که دشمن تلاش کرد با ایجاد چالش های اقتصادی، تهاجم فرهنگی و جنگ خاموش، افکار جوانان را هدف قرار دهد.
وی راهیان نور را از راه های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دانست و گفت: حرکت راهیان نور به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اقدامی ارزشمند در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن بوده و هر سال با شکوه بیشتری در حال گسترش است.
فرمانده پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول با اشاره به پیشرفت های ایران در عرصه های اقتصادی، علمی، صنعتی، هوایی، نظامی و نانو افزود: نمایشگاه هوایی راهیان نور هر سال در دزفول برگزار می شود و حدود 200 هزار نفر از این نمایشگاه دیدن می کنند.
وی اظهار داشت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نزدیک به 2 دهه با برپایی نمایشگاه هوایی در پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول میزبان کاروان های راهیان نور سراسر کشور است.
امیر آشنا افزود: نمایشگاه هوایی راهیان نور در سال های آغازین برپایی تنها نمایشگر بخشی از توان تجهیزاتی و عملیاتی پایگاه چهارم شکاری دزفول بود اما با استقبال کم نظیر راهیان نور از این حرکت، این نمایشگاه به بزرگترین نمایشگاه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است که هر ساله با نوآوری و ابتکار جدیدی ظاهر می شود.
تجلیلی از خانواده شهید حسین طحان نظیر از شهدای پایگاه چهارم شکاری دزفول از دیگر برنامه های آیین گشایش نمایشگاه هوایی راهیان نور دزفول بود.

 نمایشگاه هوایی راهیان نور که امروز با حضور مسئولان کشوری گشایش یافت از یکم تا یازدهم فروردین ماه 1398 میزبان کاروان های راهیان نور و مسافران نوروزی است.
انجام پروازهای نمایشی توسط هواپیماهای شکاری از جمله ویژگی های این نمایشگاه است.
نمایشگاه هوایی راهیان نور از جمله جاذبه های گردشگری جنگ در استان خوزستان است که هرسال مورد استقبال گسترده کاروان های راهیان نور و مسافران نوروزی قرار می گیرد.
علاوه بر نمایش هواپیماهای جنگنده و شکاری در نمایشگاه هوایی راهیان نور دزفول انواع تجهیزات هوایی، نظامی و فرهنگی به نمایش در آمده است.
پایگاه چهارم شکاری دزفول با اجرای یک هزار و 515 سورتی پرواز برون مرزی در دوران دفاع مقدس نقش مهمی در بمباران مواضع دشمن بعثی و پشتیبانی از رزمندگان داشت.
به پاس ایستادگی و مقاومت مردم دزفول در مقابل بمباران موشکی، هوایی و توپخانه ای دشمن، این شهر به عنوان پایتخت مقاومت ایران اسلامی انتخاب شد.
شهر دزفول پایتخت مقاومت ایران در ایام نوروز پذیرای مسافران نوروزی و راهیان نور از سراسر کشور است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار