تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۸۰۴۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طراحی دکوراسیون داخلی منزل؛زیر شاخه ای از علم و هنر معماری
طراحی دکوراسیون داخلی منزل؛زیر شاخه ای از علم و هنر معماری

طراحی دکوراسیون داخلی منزل در حالت حرفه ای زیر شاخه ای از علم و هنر معماری است.

بهره گیری بهینه از فضای کم برای بیشترین کارایی، استفاده ی تاثیر گذار از رنگ ها، استفاده از مناسب ترین مواد و مصالح با توجه به هدف کاربرد، و زیبایی و چشم نوازی چیدمان مبلمان و اثاثیه ضمن سهولت رفت و آمد، همگی در حوزه ی طراحی دکوراسیون داخلی منزل قرار دارند.

حتی کارهایی به سادگی یک تغییر رنگ، می تواند در بزرگتر و دلنشین تر به نظر رسیدن فضای خانه کمک شایانی کند.

امروزه طراحی فضای قرارگیری تلویزیون، شومینه، سقف های تزیینی، ترکیب کاغذ دیواری در قسمت های مختلف خانه، کفپوش، کابینت و تجهیزات آشپزخانه، و سیستم نوری منزل توسط طراحان دکوراسیون داخلی متخصص، به زیبا ترین و تاثیر گذار ترین شکل برای بهره گیری بهینه از فضا و امکانات منزل شما انجام می شود.

فضای قرار گیری تلویزیون

امروزه در طراحی دکوراسیون داخلی به محل قرارگیری تلویزیون توجه ویژه ای می شود. در این قسمت رنگ دیوار پشت تلویزیون از سایر دیوار ها متفاوت در نظر گرفته شده و اغلب از کاغذ دیواری های خاص و متفاوت بهره گرفته می شود. استفاده از انواع باکس و شلف های تزئینی در این دیوار، جلوه ی خاصی به این قسمت می دهد.

تزئین سقف

معمولا در طراحی دکوراسیون داخلی منزل به تزئین سقف ها نیز توجه می شود و از انواع گچ بری ها و سقف های کاذب و چراغ های تزئینی برای زیبا تر شدن فضای خانه استفاده می شود.

ترکیب رنگ و کاغذ دیواری

یک طراح خوب در واقع یک روانشناس خوب نیز هست و ضمن در نظر گرفتن سلیقه ی شما، از ترکیب بهترین و مناسب ترین رنگها بهره گرفته و فضایی دلنشین و آرام بخش را ایجاد می کند. ترکیب رنگ می تواند تاثیر روانشناختی عمیقی داشته باشد و به بزرگتر یا کوچکتر به نظر رسیدن فضای خانه بیانجامد. انتخاب رنگ ها و طرح های مختلف برای مکان های مختلف خانه، موجب تنوع و زیبایی هر چه بیشتر فضا خواهد شد.

طراحی کابینت آشپزخانه

یکی از تخصصی ترین بخش های طراحی منزل، طراحی مناسب ترین کابینت متناسب با فضای آشپزخانه است که حتما باید توسط یک متخصص حرفه ای انجام شود.

امروزه با گسترش آپارتمان نشینی و کوچک تر شدن فضای داخل منزل، از کمترین فضا استفاده ی بهینه شده و حتی از فضای بالای یخچال نیز برای نصب کابینت استفاده می شود تا فضای کافی در اختیار فرد قرار گیرد. معمولا اوپن آشپزخانه به شکل میز غذاخوری طراحی می شود و با این طراحی جذاب، نیاز به فضای اضافه برای قرار دادن میز غذاخوری حذف می شود.

به این ترتیب ضمن زیبا و دلنشین شدن آشپزخانه که یکی از مهم ترین بخش های خانه است، از فضا به بهترین شکل بهره گیری می شود.

پس طراحی آشپزخانه ی خود را حتما به یک متخصص بسپارید.

کمد دیواری های چند منظوره

یکی دیگر از مهم ترین نکات در طراحی داخلی منزل، در نظر گرفتن کمد های دیواری چند منظوره و زیبا و جادار است که برای هر خانواده ای ضروری و بسیار کاربردی است. یک طراح خوب با در نظر گرفتن فضاهایی که قابلیت نصب کمد های دیواری را دارند، با طبقه بندی و کشو بندی مناسب می تواند کمک شایانی به بهره گیری از فضاهای محدود کند. اینکار نظم قابل توجهی به منزل می دهد.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل؛زیر شاخه ای از علم و هنر معماری

طراحی دکوراسیون داخلی منزل؛زیر شاخه ای از علم و هنر معماری

:
:
:
آخرین اخبار