تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۱۸۰۵۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ماهشهر با 10جاذبه گردشگری نوروز میزبان مسافران است
بندر ماهشهر در فاصله 100 کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان با 10 جاذبه متنوع گردشگری بستری بکر و مناسب برای گردشگران و میهمانان نوروزی فراهم کرده است.
اسکه تاریخی خور غزاله، انبارهای شرکت نفت ، دهستان جراحی و نخلستان های آن ، سواحل دریا شامل پارک‌های ساحلی دریاچه نمک و ساحل بندر امام و ساحل مجیدیه، خورها و جزایر شامل خور سیف، غزاله، بی‌حد و جزایر بُنه، قبر ناخدا و دارا را می توان به عنوان جاذبه های شاخص گردشگری بندرماهشهر برشمرد.
همچنین جاذبه‌های گردشگری طبیعی شامل مولح، لوریان، مش انبر، شرایع ، رودخانه جراحی و نیز امکان مذهبی شامل بقعه حمزه ، بقعه سیدصالح و سید یحیی، قدمگاه ویس از دیگر جاذبه های گردشگری این شهرستان می باشند.
در سفر به شهرستان ماهشهر از پارک ارم بزرگ‌ترین پارک جنگلی استان خوزستان، پارک فردوس، پارک خور و جاذبه‌های گردشگری صنعتی شامل صنعت پتروشیمی و جاذبه‌های گردشگری بندرگاه‌ها و تاسیسات بندری نباید غافل شد.
این شهرستان دروازه ورود کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب از استان‌های بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان و کهگیلویه و بویر احمد می باشد که انتظار می رود مسؤولان شهرستان از این ظرفیت به نحوه احسن در راستای توسعه گردشگری استفاده کنند.
بندر ماهشهر جاذبه‌های گردشگری دیگری از جمله دریاچه تفریحی نمک، خور سیف، اسکله مجیدیه، خور صیادی سِمایلی، خور و اسکله تاریخی غزاله، زیارتگاه سید صالح، امام‌زاده حمزه، بازار ماهی فروشان، سینما پاکروان، باشگاه پیروز، مجموعه منازل شرکت نفت، بازار 17 شهریور، بازار سنتی علوی، دریاچه سد تنظیمی و پارک فردوس را نیز در خود جای داده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری بندرماهشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح جاذبه های گردشگری بندرماهشهر افزود:این شهرستان در تنوع جاذبه‌های گردشگری و ظرفیت جذب گردشگر نه تنها در استان بلکه در سطح کشور دارای پتانسیل است که وجود بیش از 10 نوع جاذبه گردشگری بستری بکر و مناسب را برای تمام گردشگران فراهم آورده است، معرفی این ظرفیت می‌تواند گامی بزرگ در صنعت گردشگری استان رقم بزند.
سارا عبادی با بیان اینکه بندر ماهشهر تنها شهرستانی است که در جنوب غرب ایران دارای فرودگاه، بندر، راه آهن و جاده ترانزیتی است افزود: استقرار 43 درصد صنایع عظیم پتروشیمی ایران در این شهرستان و اسکله‌های فعال بندری در کنار کشتیرانی خط جنوب و خط راه آهن جنوب همچنین فرودگاه این شهرستان را به منطقه‌ای خاص در کل کشور تبدیل کرده است.
وی از بندر امام خمینی به عنوان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این شهرستان نام برد و گفت:بندر امام خمینی از جاذبه‌های تفریحی مانند پارک تفریحی – گردشگری ساحلی شهدای هسته‌ای، پارک بازی خلیج فارس، بازار قدوسی و فلکه فانوس برخوردار است.
عبادی از پارک بزرگ گردشگری ارم، پل تاریخی و جاذبه‌های طبیعی و ساحل رودخانه جراحی، قدمگاه ویس، زیارتگاه سید یحیی، نخلستان‌های جراحی به عنوان جاذبه‌های تفریحی، گردشگری و مذهبی شهر چمران نام برد.
به گزارش ایرنا بندر ماهشهر در فاصله 100 کیلومتری از مرکز استان خوزستان تنها شهرستان ایران است که دارای خور (شاخه‌هایی از دریا که به خشکی منشعب می‌شود) است که به آن خور موسی گفته می‌شود و از نظر استراتژیک و اقتصادی بسیار مهم است، خور موسی در جنوب بندر ماهشهر قرار دارد و دارای انشعابات زیادی است که یکی از این انشعابات از وسط شهر ماهشهر می‌گذرد، طرح ساماندهی آن به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ استانی و حتی ملی محسوب می‌شود.
این خور در گذشته شاخه‌های دیگری هم در شهر داشته ولی از بین رفته‌اند. یکی از این شاخه‌ها، شاخه‌ای بوده که از خور اصلی شهر (که هنوز موجود است) شروع و به تقاطع خیابان‌های باهنر و چمران کنونی ختم می‌شد که مردم بومی به آن سده saddeh می‌گفتند.
بندر ماهشهر و بندر امام خمینی در ایام نوروز میزبان مسافران از نقاط مختلف کشور می باشند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار