تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۱۸۰۵۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبی رودخانه کارون در خرمشهر افزایش یافت
 در پی افزایش کم سابقه دبی رودخانه کارون در مقطع پایین دستی خرمشهر اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر به حالت آماده باش در آمد.
 در پی بارش های اخیر و رها سازی آب سدها در بالادست رودخانه کارون‏، حجم آب این رودخانه در مقطع پایین دستی خرمشهر به شکل کم سابقه ای افزایش یافته است.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر روز یکشنبه گفت: از چند روز گذشته با توجه به بارش های قابل توجه و باز شدن دریچه سدها میزان آب رودخانه کارون در بخش پایین دستی خرمشهر به شکل کم سابقه ای افزایش یافته است که این موضوع لزوم رعایت ایمنی گشت های آبی و دریایی را افزایش داده است.
نورالله اسعدی اظهار داشت میزان ورودی آب و همچنین سرعت جریان آب رودخانه کارون به حدی افزایش یافته است که ناخداها قایق های موتوری و حتی شناورهای سنتی چوبی می بایست از انجام هرگونه حرکت نمایشی و خطرناک در سطح رودخانه کارون خودداری و تمام استانداردها و اصول ایمنی ابلاغی سازمان بنادر را به دقت رعایت کنند تا از بروز هرگونه حادثه احتمالی جلوگیری شود.
وی تصریح کرد: اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر با توجه به شرایط آب و هوایی حاکم بر منطقه تمام تمهیدات لازم را اندیشیده و تمام امکانات خود را برای افزایش نظارت بر فعالیت شناورهای تفریحی به کار بسته است.
اسعدی ادامه داد: با تلاش شبانه روزی همکاران امداد و نجات دریایی در مسیرهای تردد شناورهای تفریحی، تاکنون هیچ حادثه ای در آبراه اروند و کارون روی نداده است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد صاحبان شناورها با رعایت همه نکات ایمنی تعطیلات ایمن را برای میهمانان ‌‌و مسافران نوروزی امسال رقم بزنند.
شهرهای آبادان و خرمشهر با آغاز تعطیلات نوروزی میزبان مسافران و کاروان های راهیان نور از سراسر کشور می باشند.
یکی از جاذبه های گردشگری آبادان و خرمشهر گردشگری آبی در رودخانه کارون است که مورد استقبال مسافران نوروزی قرار گرفته است.
پیش بینی می شود در ایام تعطیلات نوروز امسال حدود 2 میلیون مسافر نوروزی و کاروان راهیان نور به آبادان و خرمشهر سفر کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار