تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۱۸۰۵۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مد، آب اروند را به خیابان های اطراف منازل اروندکنار کشاند
 بالا آمدن سطح آب رودخانه اروند همراه با مد کامل باعث نفوذ آب و شکسته شدن برخی از سدبندهای شهر روستاهای بخش اروندکنار آبادان و سرازیر شدن آب به خیابان ها و اطراف منازل در روز یکشنبه شد.
 آب اروند رود وارد خیابان های حوزه شهری و اطراف منازل و زمین های کشاورزی روستاهای نهرازرق و نهرابوفلفل شده و باعث کند شدن رفت و آمد اهالی و خسارت به تاسیسات شهری و روستایی شده است.
شهردار اروندکنار با تایید نفوذ آب به خیابان ها و شکسته شدن سیل بند در نهر ابوچنبه گفت: عوامل شهردار اروندکنار در حال خدمت رسانی به شهروندان و تخلیه آب از اطراف منازل و خیابان های شهر هستند.
بدر مطوری گفت:همراه شدن مد کامل آب و افزایش میزان آب رودخانه اروند باعث شد تا با جذر، آب به سطح شهر و خیابان های نفوذ کند.
بخشدار اروندکنار نیز به خبرنگار ایرنا گفت:سدبندهای 2 روستای نهرازرق و نهرابوفلفل بدلیل حجم آب بالای اروندرود شکسته شده و با هماهنگی بنیاد مسکن راه و شهرسازی در حال ترمیم آن هستیم.
ادیب مهاوی اظهار داشت:هم اکنون با جذر شدن آب میزان آب ورودی به زمین های کشاورزی و اطراف منازل کمتر شده و ولی در با جذر شبانه احتمال افزایش میزان آب و شکسته شدن سیل بندها در مناطق روستایی وجود دارد.
وی افزود:جلسه ای تا 2 ساعت دیگر در محل بخشداری اروندکنار برگزار می شود و تصمیم لازم در خصوص ترمیم سیل بندها و یا ایجاد سیل بندهای جدید اتخاذ خواهد شد.
اروندکناردر 45 کیلومتری جنوب آبادان و روبروی شهر فاو عراق قرار دارد.
این بخش با 25 روستای در حاشیه اروندرود یکی از مراکز مهم تولید خرما در شهرستان آبادان است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار