تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۱۸۰۵۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول:
مردم از نزدیک شدن به رودخانه دز خودداری کنند
 سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: شهروندان و میهمانان نوروزی با توجه به پیش بینی حدود 70 میلیمتر بارندگی و احتمال افزایش دبی از نزدیک شدن به رودخانه دز خودداری کنند.
  محمد حیدری افزود: نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان دزفول با حضور تمام دستگاه های اجرایی برگزار و تمهیدات لازم درخصوص بارندگی اتخاذ شد.
وی بر لزوم اسکان میهمانان نوروزی در محیط های مسقف تاکید کرد و گفت: بیشتر مسافران نوروزی در حال حاضر در چادر مستقر شده اند که تقاضا می شود در مکان های مسقف ساکن شوند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول افزود: تمام مکان های عمومی، سالن های ورزشی و سالن های آموزش و پرورش برای اسکان میهمانان نوروزی آماده شده اند.
وی اظهار داشت: طبق پیش بینی هواشناسی در روزهای دوشنبه و سه شنبه حدود 70 میلیمتر بارندگی در دزفول و 150 میلیمتر در نقاط کوهستانی خواهیم داشت.
حیدری افزود: شهرداری دزفول مکلف به مدیریت آب های سطحی با بسیج امکانات شده است و شهرداری های شهرهای پیرامونی نیز آماده ارائه خدمات هستند.
وی حفاظت از زهکش ها و سیل بندهای دزفول را ضروری دانست و گفت: شکستگی جزئی سیل بند زاویه ها صبح امروز مرمت شد.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول افزود: دبی رودخانه در حال حاضر 850 مترمکعب بر ثانیه است ولی با توجه به وضعیت بارندگی آب رودخانه هر لحظه افزایش می یابد.
وی بیان کرد: سطح آب رودخانه دز قابل پیش بینی نیست لذا از شهروندان و میهمانان نوروزی درخواست می شود از نزدیک شدن به رودخانه خودداری کنند ضمن اینکه در برخی مناطقی ساحلی در 48 ساعت آینده محدودیت هایی برای استقرار اعمال خواهد شد.
وی افزود: اطلاع رسانی های لازم به عشایر و روستائیان انجام شده و دستگاه های خدمات رسان از جمله فوریت های پزشکی و آتش نشانی در آمادگی کامل هستند.
ناصر نظری رئیس ورزش و جوانان دزفول نیز گفت: سالن فجر و مجدیان و سالن های ورزشی شهرهای صفی آباد، دزآب و میانرود برای استقرار میهمانان نوروزی آماده هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار