تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۱۸۰۵۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هیچ یک از سدهای خوزستان سرریز نشده است
  استاندار خوزستان با اشاره به فراهم شدن تمهیدات لازم برای مقابله با سیلاب در استان گفت: هیچ سدی در استان سرریز نشده و در خطر نیست و همه سدهای این حوضه استحکام لازم را دارند.
غلامرضا شریعتی  اظهار داشت: وضعیت بارشها و سیلاب کاملا مدیریت شده است و مردم نباید به شایعات توجه کنند.
وی افزود: ظرفیت خالی در سدها ایجاد شده به گونه ای که در حوضه کارون بیش از 2 میلیارد و 100 ، حوضه دز و کرخه 700 و مارون بیش از 200 میلیمتر مکعب ظرفیت خالی ایجاد شده است.
شریعتی ادامه داد: تمهیدات لازم برای مقابله با سیلاب در استان فراهم شده و اوضاع تحت کنترل است.
استاندار خوزستان گفت: در خصوص کنترل شرایط، نشست های متعددی تحت نظر ستاد مدیریت بحران تشکیل شده و مدیران دستگاههای اجرایی و فرمانداران از حوزه کاری شان ممنوع الخروج شده اند و در استان حضور دارند.
وی افزود: مدیریت انعطاف پذیری بر حوضه های آبریز حاکم شده و با مانیتورینگ های مداوم و ساعت به ساعت تصمیمات مدیریتی را برای خروجی های سدها اعمال می کنیم.
شریعتی بیان کرد: در حوضه کرخه فیوز پلاک ( سوپاپ اطمینان برای خروج سیلاب و جلوگیری از خسارت ) فعال کردیم تا امکان خروجی از سد کرخه را بدون آسیب زدن به روستاها و شهرها بالا ببرد.
استاندار خوزستان اظهار داشت: در حوضه آبریز دز و کارون نیز با مانیتورینگ، مدیریت انعطاف پذیر و سیالی ایجاد شده و در حوضه مارون نیز آمادگی لازم فراهم شده است.
وی ادامه داد: همه مدارس و سالن های ورزشی دراستان برای استفاده مسافران باز شده تا در زمان بارندگی در معرض خطر نباشند.
شریعتی بیان کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی در خصوص وزش باد شدید با اداره کل بنادر هماهنگی صورت گرفته و تمام دستگاههای ذیربط مدیریت لازم را انجام می دهند.
استاندار خوزستان اضافه کرد: مدیران دستگاههای اجرایی و مدیر کل مدیریت بحران در حال بازدید مناطق پایین دست هستند و با انجام اقدامات لازم خطرات احتمالی را کنترل و مدیریت می کنند تا این وضعیت را با کمترین آسیب پشت سر بگذاریم و باران رحمت الهی تنها باعث نشاط مردم شود.
وی گفت: معاون اول رییس جمهوری و وزیر کشور نیز طی تماس هایی دستورات لازم را صادر کردند که بر طبق آنها مدیریت لازم انجام می شود.
بر اساس اخطاریه اداره کل هواشناسی خوزستان، سامانه بارشی از روز یکشنبه فعال و تا چهارشنبه بر استان حاکم است و فعالیت سامانه بارشی آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها را در پی خواهد داشت.
از ابتدای سال زراعی (یکم مهر 97) تا پنجم فروردین ماه سال 98، بیشترین میزان بارندگی در حسینیه اندیمشک به میزان 957.5 میلیمتر ثبت شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار