تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۱۸۰۵۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بارندگی، وزش باد شدید و گرد و خاک پدیده های غالب خوزستان است
  اداره کل هواشناسی خوزستان در اخطاریه ای اعلام کرد: بارندگی، وزش باد شدید و گرد و غبار پدیده های غالب استان است.
  در این اخطاریه آمده است: تقویت سامانه بارشی، طی امروز تا عصر فردا باعث افزایش ابر، بارندگی قابل ملاحظه ، رعد و برق، وزش باد شدید به همراه تندباد لحظه ای به ویژه طی امروز و احتمال تگرگ در استان می شود.
این وضعیت آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها را در پی خواهد داشت.
بر اساس این اخطاریه بارش در ارتفاعات به صورت برف و شمال خلیج فارس مواج پیش بینی می شود و به علت وزش بادهای شدید طی امروز انتظار برخاستن گرد و خاک و کاهش دید افقی در مناطق جنوبی و مرکزی در ساعاتی وجود دارد.
بیشترین حجم بارش ها طی امروز در مناطق شمال غربی، شمالی، شمال شرقی، شرقی ومرکزی استان شامل حوضه های آبریز کرخه، دز و کارون و مارون به ویژه شهرستان های مسجدسلیمان، گتوند، دزفول، اندیمشک، اندیکا، ایذه، باغملک، دهدز، لالی، بهبهان و در روز سه شنبه در مناطق شمالی، شمال شرقی، شرقی و مرکزی استان شامل حوضه های آبریز دز ،کارون و مارون قابل انتظار است.
بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان امیدیه با 29.9 و دهدز با 9.3 درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را داشتند و حداکثر دمای اهواز 28 و حداقل 20 درجه سانتیگراد گزارش شد. بیشترین میزان بارندگی در 24 ساعت گذشته در حسینیه اندیمشک به میزان39.2 میلیمتر ثبت شده است.
از ابتدای سال زراعی (یکم مهر 97) تا پنجم فروردین ماه سال 98، بیشترین میزان بارندگی در حسینیه اندیمشک به میزان 957.5 میلیمتر ثبت شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار