تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۱۸۰۵۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سیلاب جاده ها و پارک های حاشیه کارون در اهواز را فرا می گیرد
 سازمان آب و برق خوزستان نسبت به افزایش دبی کارون در مقطع اهواز تا 2 هزار و 500 مترمکعب برثانیه و مسدود شدن جاده های ساحلی و آبگرفتگی پارک های ساحلی هشدار داد.
این سازمان طی اطلاعیه ای اعلام کرد: پیش نگری های هواشناسی ورود سامانه های بارشی بسیار شدیدی را نشان می هد، که هم اکنون نیز حوضه های کرخه و دز را متاثر ساخته و تا 24 ساعت آینده به حوضه های کارون و مارون می رسد، بر همین اساس احتمال فعال شدن حوضه های میانی در مسیر رودخانه های کارون، کرخه و دز بیش از سایر مناطق وجود دارد.
این اطلاعیه می افزاید: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، خروجی سدها به منظور کنترل تراز مخازن و تعدیل سیلاب های ورودی افزایش یافته که تداخل این جریانات با رواناب حوضه های میانی، موجب افزایش دبی عبوری در مسیر رودخانه می شود.
در این اطلاعیه با اشاره به افزایش دبی کارون در مقطع شهر اهواز به حدود 2 هزار و 500 متر مکعب بر ثانیه، آمده است: این امر موجب مسدود شدن جاده های ساحلی و آبگرفتگی پارک های حاشیه رودخانه در مقطع شهر اهواز خواهد شد که نیازمند توجه و احتیاط های لازم در حاشیه رودخانه است.
در ادامه تاکید شده است شهروندان از محدوده رودخانه ها و مسیل ها دوری کنند، همچنین نهادهای مرتبط آمادگی های لازم و اقدامات مورد نیاز را از هم اکنون در دستور کار قرار دهند.
بر اساس این گزارش، در پی پیش بینی بارش شدید تا 2 روز آینده، آماده باش سیل در 10 استان اعلام شده است.
ستاد بحران خوزستان نسبت به احتمال وقوع سیلاب در همه رودخانه های استان هشدار داده و سازمان آب و برق خوزستان نیز گفته است که تعدادی از روستاهای شهرستان های اهواز، دزفول، شوشتر، شوش، دشت آزادگان و هویزه شرایط حساس تری را تجربه می کنند.
در پی بارش برف و باران، سه محور جاده قدیم پل زال – اندیمشک، بستان - چذابه (جاده قدیم) و اندیکا - شهرکرد در محدوده «گردنه چری» به دلیل ریزش دیواره کوه و بارندگی شدید برف و باران از امروز تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.
فرمانداری اندیمشک همچنین از ساکنان مناطق پاپی آباد ، شهرک دوبندار و علی آباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان که در مسیر رودخانه بالارود قرار دارند خواسته است که منازل خود را تخلیه کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار