تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۵۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سیلاب روستاهای مسیر رودخانه کارون در خرمشهر را تهدید می کند
 سرپرست فرمانداری خرمشهر گفت: تعدادی از روستاهای واقع در مسیر رودخانه کارون در خرمشهر در معرض خطر سیلاب ناشی از طغیان این رودخانه قرار دارند.
کوروش مودت دوشنبه در جلسه ستاد بحران شهرستان خرمشهر در سالن اجتماعات فرمانداری خرمشهر عمده نقاط بحرانی و در معرض خطر در خرمشهر را روستاهای مسیر رودخانه کارون بیان کرد و افزود: سیل بندهای روستاهای غرب کارون حدود 2 ماه پیش تقویت شدند اما برخی سیل بندها توسط روستائیان تخریب شده که تاکنون چهار سیل بند ترمیم شده و عملیات‌ ترمیم 2 سیل بند دیگر نیز در حال انجام است.
وی افزود: در برخی روستاهای دیگر همچون حفار، محرزی، زهیریه و منطقه فیصلی نیز عملیات ایمن‌سازی سیل بندها انجام‌گرفته و بخشداران، دهیاران و دستگاه‌های خدمات رسان با 47 دستگاه ماشین آلات در حال فعالیت هستند.
مودت از مسدود کردن پل شناور بر روی خودروها به ‌عنوان دیگر اقدام پیشگیرانه از خسارت در پی طغیان رودخانه کارون در خرمشهر اشاره کرد و گفت: این پل از 2 روز پیش مسدود شده و پل های یادگار امام و پوزه کعبی‌ها به‌عنوان مسیر ارتباطی جایگزین تا زمان کاهش دبی رودخانه تعیین ‌شده است.
وی با بیان اینکه افزایش دبی رودخانه کارون در خرمشهر به علت بارندگی نبوده بلکه به علت رهاسازی آب از بالادست می باشد افزود:حجم آب رهاسازی شده از سدهای خوزستان در روز یکشنبه یک هزار و 700 مترمکعب بوده که احتمال دارد این رقم به 2 هزار مترمکعب در ثانیه افزایش یابد.
سرپرست فرمانداری خرمشهر در ادامه از حضور نداشتن برخی مدیران دستگاه های اجرایی در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان انتقاد کرد و گفت: این جلسه در شرایط عادی برگزار نشده و موضوع مورد بحث جان و مال مردم است که برای صیانت از آن نباید از هیچ کاری دریغ کرد.
مودت گفت: مرخصی‌ روسای ادارات خرمشهر لغو شده ضمن اینکه حضور نداشتن مدیران در این جلسه قابل قبول نیست و این موضوع به مدیران بالادست گزارش خواهد شد.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خرمشهر نیز در این جلسه به تامین هفت‌دستگاه بیل مکانیکی، 10 دستگاه کمپرسی، 30 دستگاه وانت برای جابه‌جایی افراد در شرایط اضطراری همچنین تامین 20 دستگاه لجن کش را لازم و ضروری خواند و گفت: هلال‌احمر می بایست از مرکز استان برای تامین مواد غذایی و تجهیزات وارد عمل شود.
در این نشست مقرر شد از اسکان مسافران نوروزی در نزدیکی رودخانه‌ها ممانعت شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار