تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۱۸۰۶۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل آب و برق خوزستان خبر داد:
افزایش ۳۲۹ درصدی ورودی به سدهای خوزستان نسبت به سال گذشته

مدیرعامل آب و برق خوزستان گفت: امسال نسبت به سال گذشته ۳۲۹ درصد و نسبت به دراز مدت (استاندارد) نیز ۵۷ درصد افزایش ورودی به مخازن سدهای استان داشتیم.

فرهاد ایزدجو بامداد چهارشنبه در جلسه ستاد بحران خوزستان با حضور دبیر شورای امنیت ملی کشور اظهار کرد: در حوزه دز در دور روز بارندگی اخیر روز اول چهار هزار و ۱۰۰ مترمکعب و روز دوم ۶ هزار و ۲۰۰ میترمکعب بر ثانیه ورودی به سد داشتیم.

وی افزود: در حال حاضر (بامداد چهارشنبه) ورودی سد دز با کاهش به سه هزار و ۲۱۵ مترمکعب بر ثانیه رسیده است؛ آورد رودخانه دز در این دو روز ۵۷۰ میلیون مترمکعب بود.

مدیرعامل آب و برق خوزستان تصریح کرد: در سد دز ۳۳۰ میلیون مترمکعب حجم خالی داریم و در حال حاضر (بامداد چهارشنبه) خروجی این سد ۸۶۵ مترمکعب بر ثانیه است.

ایزدجو خبر داد: روز دوشنبه ورودی کارون دو هزار و ۱۰۰ مترمکعب بر ثانیه بود که روز سه شنبه به هشت هزار مترمکعب رسید؛ بامداد چهارشنبه نیز ورودی آن به چهار هزار و ۶۰ مترمکعب کاهش پیدا کرد.

وی با اعلام این خبر که در کل سدهای کارون، یک میلیارد و ۴۸۴ میلیون مترمکعب حجم خالی وجود دارد، ادامه داد: آورد رودخانه کارون تاکنون حدود ۶۰۰ میلیون مترمکعب بوده است.

مدیرعامل آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه خروجی سد گتوند در حال حاضر ۷۰۰ مترمکعب بر ثانیه است، گفت: روز دوشنبه دبی حوزه کرخه دو هزار و ۹۰۰ بود که روز سه شنبه به هفت هزار مترمکعب افزایش پیدا کرد؛ البته بامداد چهارشنبه نیز به یک هزار و ۷۹۲ مترمکعب بر ثانیه کاهش داشت.

ایزدجو با اشاره به خروجی ۶۰۰ مترمکعبی در رودخانه کرخه بیان کرد: آورد کرخه ۴۳۵ میلیون مترمکعب بوده و بر اساس استاندارد و تراز نرمال ۲۱۴ میلیون مترمکعب حجم خالی در این سد داریم.

وی عنوان کرد: روز دوشنبه ورودی ساعتی به مارون یک هزار و ۱۰۰ مترمکعب بود که روز سه شنبه به دو هزار و ۶۰۰ افزایش و همچنین بامداد چهارشنبه به یک هزار و ۶۵ مترمکعب کاهش پیدا کرد.

مدیرعامل آب و برق خوزستان با اشاره به آورد ۱۷۱ میلیون مترمکعبی مارون و خروجی ۱۶۳ میلیون مترمکعبی آن تا پایان روز سه شنبه گفت: در بامداد چهارشنبه میزان خروجی مارون ۳۵۰ مترمکعب بر ثانیه است.

ایزدجو خبر داد: سرجمع آورد به رودخانه‌های خوزستان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب بوده و در حال حاضر حجم خالی مخازن سدهای خوزستان دو میلیارد مترمکعب است.

وی عنوان کرد: برای فردا دبی دو هزار و ۱۰۰ مترمکعب در ثانیه را در رودخانه کارون در مقطع اهواز خواهیم داشت.

مدیرعامل آب و برق خوزستان در پایان بیان کرد: امسال نسبت به سال گذشته ۳۲۹ درصد و نسبت به دراز مدت (استاندارد) نیز ۵۷ درصد افزایش ورودی به مخازن سدهای استان خوزستان را داشتیم.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار