تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۱۸۰۶۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل هواشناسی خوزستان:
اوایل هفته آینده بارش‌های شدید در خوزستان پیش بینی می‌شود
 مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته، اوایل هفته آینده بارش‌های شدید در خوزستان به وقوع می‌پیوندد.

  محمد سبزه زاری بامداد چهارشنبه در جلسه ستاد بحران خوزستان با حضور دبیر شورای امنیت ملی کشور اظهار کرد: امسال تاکنون میانگین مجموعه بارش‌های خوزستان ۴۳۸ میلیمتر بوده که در مدت مشابه سال قبل ۱۳۲ میلیمتر بوده است.

وی افزود: استان‌های بالادست مثل ایلام مجموع بارش ۷۴۲ میلیمتر بوده که در مدت مشابه سال قبل ۲۵۰ میلیمتر و در استان لرستان نیز ۷۰۰ میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده که در مدت مشابه سال گذشته ۲۳۶ بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: شرایط بارندگی امسال استثنایی بوده که شاید در سال آینده تکرار نشود؛ در زمینه بارش‌های روز گذشته و ماقبل آن بیشترین بارش در تاراز با ۳۷۹ میلیمتر و ایذه ۱۷۵ میلیمتر بوده است.

سبزه زاری با اشاره به بارش ۱۵۵ میلیمتر بارندگی در ایذه فقط طی سه شنبه شب ادامه داد: میزان بارش در حسینیه ۷۶ میلیمتر، لالی ۷۲ و مسجدسلیمان نیز ۷۰ میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به اینکه از چهارشنبه تا جمعه پدیده خاصی در استان حاکم نخواهد بود، گفت: البته به صورت همرفتی به علت رطوبت در منطقه و گرما شاید در مناطق کوهستانی بارندگی ایجاد شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به احتمال بارش‌های شدید در مدل بهاری خوزستان برای هفته آینده خبر داد: از شنبه دوباره سامانه‌ای به استان وارد می‌شود که یکشنبه و دوشنبه بارش‌های فراوانی خواهد داشت؛ بر اساس برآورد اولیه پیش بینی می‌شود این سامانه در حوزه کارون ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیمتر، در حوزه دز ۹۰ تا ۱۵۰، در حوزه کرخه نیز بین ۵۰ تا ۷۵ میلیمتر بارش ایجاد خواهد کرد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار