تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۱۸۰۷۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رهاسازی آب سد کرخه فقط با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی ‌انجام می‌شود
مدیر عامل سد و نیروگاه کرخه شهرستان اندیمشک گفت: هرگونه خروج آب از دریچه‌های سد کرخه تنها با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی، ستاد بحران استان خوزستان و سازمان آب و برق انجام می‌شود.
 محمد یزدانی اظهار داشت: وضعیت سد کرخه اندیمشک عادی بوده و جای نگرانی نیست زیرا  با تمهیدات پیش بینی شده روند ورود و خروج آب در این مجموعه عادی است.

وی با بیان این که پس از بارندگی‌های اخیر میزان تراز ذخیره آب پس ازبارندگی‌های اخیر و برای نخستین بار به 219 متر رسیده است، گفت: امکان ذخیره آب در دریاچه سد کرخه اندیمشک تا 226 متر وجود دارد.

مدیر عامل سد و نیروگاه کرخه با اشاره به بیش از این تملک اراضی بالادست این مجموعه انجام شده است، عنوان کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته، مدیریت آب در سد و نیروگاه کرخه اندیمشک مطلوب است.

وی با بیان این که امکان ذخیره 5 میلیون و 100 هزار متر مکعب آب در سد کرخه وجود دارد، افزود: برای تکمیل ظرفیت اسمی ذخیره آب در سد کرخه اندیمشک به 100 میلیون متر مکعب آب نیاز است.

یزدانی با اشاره به این که سد کرخه برای تکمیل ظرفیت اسمی تراز خود به یک متر آب نیاز دارد، ادامه داد: با توجه به پیش بینی‌ها و اقدامات انجام شده در این زمینه مشکلی نداریم و جای نگرانی وجود ندارد.

وی با بیان این که هرگونه خروج آب از دریچه‌های سد کرخه تنها با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی، ستاد بحران استان خوزستان و سازمان آب و برق انجام می‌شود، گفت: شهروندان اخبار را تنها از مراجع رسمی و معتبر دنبال و به شایعات توجه نکنند.

مدیر عامل سد و نیروگاه کرخه شهرستان اندیمشک تصریح کرد: عصر امروز ورودی آب سد کرخه به بیش از یک هزار و 500 متر مکعب و دبی خروجی آب در این مجموعه به 648 متر مکعب رسیده که این میزان به نسبت ظهر امروز با کاهش مواجه شده است.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار