تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۸۰۷۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چهار روستا در بهبهان در محاصره سیلاب هستند
 فرماندار بهبهان با تایید خبر تخلیه روستای امامزاده محمد دراین شهرستان گفت: امدادرسانی به این روستا و سه روستای در محاصره سیلاب این شهرستان نیز در حال انجام است.

محمد حری بیان کرد: پل ارتباطی سه روستای 'ماهی دشت'، 'تیله کوه 'و 'سه کنار' این شهرستان به دلیل بالا آمدن حجم آب رودخانه مارون به زیر آب رفته است و امدادرسانی به این سه روستا و انتقال اقلام مورد نیاز از جمله مواد غذایی و امدادی از سایر راه های دسترسی در حال انجام است.
وی گفت: همچنین روستای امامزاده محمد به دلیل افزایش رهاسازی آب از سد کوثر( از 40 به یکصد مترمکعب بر ثانیه) در استان کهگیلویه و بویراحمد دچار سیلاب شده است و تمام راه های دسترسی به این روستا به زیر آب رفته است.
حری با اشاره جمعیت این روستا را 35 نفر اعلام کرد و ادامه داد: تلاش شد که با استفاده از بالگرد هلال احمر، مردم این روستا را به منطقه دیگری منتقل کنیم که موفق به انجام این کار نشدیم.
فرماندار بهبهان ادامه داد: امروز در حال ایجاد یک جاده دسترسی به این روستا هستیم تا کار جابه جایی مردم این روستا انجام شود.
وی گفت: همچنین در شامگاه سه شنبه هفته جاری اهالی یک روستای دیگر این شهرستان که در تهدید وقوع سیلاب بودند تخلیه شدند.

** حجم آب سد مارون به یک میلیارد و 90 میلیون مترمکعب رسید
فرماندار بهبهان با اشاره به افزایش حجم آب پشت سد مارون به یک میلیارد و 90 میلیون مترمکعب ، افزود: خروجی آب از این سد از ظهر چهارشنبه هفته جاری به 450 مترمکعب بر ثانیه افزایش یافته است و تا کنون نیز در همین سطح است.

**به شدت نیازمند همکاری مردم هستیم
فرماندار بهبهان در ادامه بیان کرد: نگرانی ما از حضور مردم در اطراف رودخانه مارون است، با وجود نصب بنر و اطلاعیه به مردم از وضعیت خطرناک این رودخانه، مردم و مسافران احتیاط نمی کنند و در اطراف رودخانه تردد دارند.
حری گفت: احتمال افزایش حجم خروجی آب از سد مارون وجود دارد به همین دلیل مسافران نباید در اطراف رودخانه باشند.
وی افزود: در ساحل رودخانه احتمال رانش زمین وجود دارد و مردم با توجه به اخطاریه هایی که اعلام می شود حتما از حضور در اطراف رودخانه خودداری کنند.
گفتنی است ظرفیت سد مارون در شهرستان بهبهان در جنوب شرق استان یک میلیارد و 200 میلیون مترمکعب است.
بارش باران از روز یکشنبه تا سه شنبه هفته جاری باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق استان شد و به گفته هلال احمر استان در این مدت به 410 نفر گرفتار در سیلاب امدادرسانی شد.
ستاد بحران خوزستان از سوم فروردین نسبت به احتمال وقوع سیلاب در همه رودخانه های استان هشدار داده و سازمان آب و برق خوزستان نیز گفته است که تعدادی از روستاهای شهرستان های اهواز، دزفول، شوشتر، شوش، دشت آزادگان و هویزه شرایط حساس تری را تجربه می کنند.
طی 2 موج سیلابی در 48 ساعت گذشته، 1.5 میلیارد مترمکعب آب وارد مخازن سدهای خوزستان شده است.
در زمستان سال 97 نیز به دلیل بارش باران و رهاسازی آب از سد کرخه و دز بسیاری از مناطق استان درگیر سیلاب شدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار