تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۸۰۷۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سد دز برای مهار سیلاب آماده است
فرماندار شهرستان اندیمشک گفت: شهرستان اندیمشک و سازمان آب و برق خوزستان برای مهار سیلاب و مدیریت آب اقدامات مورد نیاز را اجرا کردند.
پیمان جهانگیری اظهار داشت: هم زمان با آغاز بارندگی و افزایش ورود آب به سدهای دز و کرخه شهرستان اندیمشک، تمهیدات ویژه‌ای برای مدیریت آب در این مجموعه‌ها با همکاری سازمان آب و برق خوزستان به اجرا رسیده است.

وی با اشاره به احتمال افزایش خروج آب از رودخانه و دریاچه سد دز اندیمشک، گفت: در حال حاضر ارتفاع آب دریاچه سد دز حدود 342 است و با توجه به این که باید ذخیره آب بیشتری در این مجموعه انجام و سیلاب مهار شود، احتمال افزایش خروج آب از سد دز وجود دارد.

فرماندار شهرستان اندیمشک با بیان این که شهرستان اندیمشک و سازمان آب و برق خوزستان برای مهار سیلاب و مدیریت آب اقدامات مورد نیاز را به اجرا رسانده‌اند، عنوان کرد: به صورت کلی ظرفیت حجم آب دریاچه سد دز به 2 میلیارد و200 میلیون مترمکعب می‌رسد و با توجه به ظرفیت باقی مانده برای خروج آب از این ذخیره و ورود آب از بالادست سد تلاش و برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به لزوم همکاری شهروندان برای جلوگیری و کاهش خسارت‌های احتمالی، افزود: شهروندان بیش از حضور در مناطق کوهستانی و حریم‌های آبی منطقه به رعایت نکات ایمنی توجه و تا حد امکان از حضور و تردد در این مناطق اجتناب و از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کنند.

جهانگیری با بیان این که شهرستان اندیمشک با تمام توان و ظرفیت خود برای حوادث احتمالی آماده بوده و با توجه به اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته وضعیت مدیریت آب در سد و کرخه و دز اندیمشک عادی بوده و جای نگرانی نیست، خاطر نشان کرد: شهروندان اخبار مربوط به سیلاب را تنها از مراجع رسمی و معتبر دنبال کنند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار