تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۱۸۰۷۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امکان جا به جایی سکنه روستای امامزاده محمد بهبهان فراهم شد
  فرماندار شهرستان بهبهان گفت: امکان جا به جایی سکنه روستای در محاصره سیلاب امامزاده محمد از توابع این شهرستان با احداث یک مسیر دسترسی خاکی به روستا ، فراهم شد.
 
محمد حری  با اشاره به جمعیت 35 نفری این روستا بیان کرد: این روستا از شب گذشته به دلیل رهاسازی آب از سد کوثر (در استان کهگیلویه و بویر احمد) در محاصره سیلاب قرار گرفت و راههای دسترسی آن به زیرآب رفت .
وی گفت: در حال حاضر یک راه دسترسی به این روستا ایجاد شده است و با همکاری نیروهای امداد و نجات هلال احمر استان تعدادی از اهالی این روستا به روستای پارادایس از توابع بخش زیدون بهبهان منتقل شدند.
فرماندار بهبهان ادامه داد: تعدادی از اهالی این روستا برای انتقال به روستای دیگر مقاومت می کنند که در حال گفت و گو با آنها برای جلب رضایتشان برای جا به جایی هستیم.
حجم آب سد مارون در شهرستان بهبهان در جنوب شرق خوزستان به یک میلیارد و 90 میلیون مترمکعب رسیده است و در حال حاضر رهاسازی آب از این سد به 450 مترمکعب بر ثانیه رسیده است.
در حال حاضر چهار روستای این شهرستان در محاصره سیلاب هستند که راه های دسترسی آن ها به زیر آب رفته است و در حال امدادرسانی به این مناطق هستیم.
ستاد بحران خوزستان از سوم فروردین نسبت به احتمال وقوع سیلاب در همه رودخانه های استان هشدار داده و سازمان آب و برق خوزستان نیز گفته است که تعدادی از روستاهای شهرستان های اهواز، دزفول، شوشتر، شوش، دشت آزادگان و هویزه شرایط حساس تری را تجربه می کنند.
طی 2 موج سیلابی در 48 ساعت گذشته، 1.5 میلیارد مترمکعب آب وارد مخازن سدهای خوزستان شده است.
در زمستان سال 97 نیز به دلیل بارش باران و رهاسازی آب از سد کرخه و دز بسیاری از مناطق استان درگیر سیلاب شدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار