تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۱۸۰۷۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رهاسازی آب از رودخانه نیسان به هورالعظیم در حال انجام است
 معاون فرماندار شهرستان هویزه گفت: رهاسازی آب از رودخانه نیسان به تالاب هورالعظیم در پایین دست شهر رفیع از توابع هویزه باعث کاهش ارتفاع این رودخانه و کاهش خطر وقوع سیلاب در این منطقه شده است.
 
حسن شریفی هدف از رهاسازی آب به تالاب هورالعظیم را کاهش خطر وقوع سیلاب عنوان کرد و افزود: ارتفاع آب رودخانه نیسان با رهاسازی آب به تالاب هورالعظیم در حدود 1.5 متر کاهش یافته است.
وی گفت: وضعیت سیل بندهای شهرستان هویزه با توجه به مقاوم سازی انجام شده، مناسب است و روستاهایی که در اطراف رودخانه نیسان وجود دارند نیز ایمن سازی شده اند.
معاون فرماندار شهرستان هویزه ادامه داد: وقوع سیل در زمستان پارسال به دلیل بارش باران و رهاسازی آب از سد کرخه به هفت هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد.
به گزارش ایرنا زمستان سال 97 بر اثر وقوع سیل در این شهرستان شهر رفیع بدلیل شکسته شدن چند سیل بند تخلیه شد.
هواشناسی خوزستان میزان بارندگی در این استان را از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهر 97) تا 26 اسفند97 را 422 میلیمتر اعلام کرده که این میزان بارش در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 321 درصد و در مقایسه با آمار بلند مدت استان حدود 60 درصد افزایش را نشان می دهد.
بارش ها و افزایش خروجی سدها، سیلابی شدن رودخانه های دز و کرخه را در زمستان به دنبال داشته و بهمن ماه امسال با شکسته شدن سیل بندها، تعدادی از روستاهای پایین دست کرخه در دشت آزادگان و هویزه دچار سیلاب شدند.
هواشناسی خوزستان همچنین ورود سامانه بارشی، از اواسط روز شنبه لغایت اوایل چهارشنبه هفته آینده را پیش بینی کرده که طی این مدت افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد قابل ملاحظه تا شدید به همراه تندباد لحظه ای و به دنبال آن آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها را در پی خواهد داشت.
طبق این پیش بینی بیشترین حجم بارش ها در مناطق شمال غربی، شمالی، شمال شرقی، شرقی و مرکزی استان شامل حوزه های آبریز کرخه، دز و کارون و مارون خواهد بود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار