تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۸۰۷۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جاذبه های عالی کیش در سفر به کیش
جنوب ایران از جمله مکان هایی است که در بلیط کیش آن می توانید مقاصد جذاب فراوانی را پیدا کنید و گردشی متفاوت برای خود رقم بزنید. این خطه از سرزمین مان میزبان خلیج نیلگون فارس است که با شنیدن نامش ردایی از غرور بر تن می نشیند و تصور آبی بیکرانش هر کسی را به وجد می آورد. این آبی پهناور جزایر متعددی را در خود دارد که هر یک می توانند میزبان شما باشند و لحظه هایی خوش را تقدیم تان کنند. پر طرفدار ترین این جزایر، کیش است که هم آرامش کم نظیری را در خود دارد و هم امکانات مدرن و مناسبی را در اختیار میهمانانش قرار می دهد. در این جزیره لحظه ای بیکار نمی مانید و وقتی برای تلف کردن ندارید چرا که فرصت های بسیاری برای خوشگذرانی پیش روی تان است که نمی توانید از خیر هیچ یک از آنها بگذرید.

شاید که سواحل زیبای این جزیره از شهرت بسیاری برخوردار باشند؛ اما دیدنی های کیش به همین ها ختم نمی شود و توصیه می شود با بلیط هواپیما ارزان از آنجا دیدن کنید. مراکز خرید، دیدنی های تاریخی، تفریحات آبی و .... همه و همه برای تان خاطرات خوشی می سازند و لحظاتی شیرین را به شما هدیه می دهند. امروز می خواهیم قدم به این جزیره بگذاریم و از تفریحات متنوع آن برای تان سخن بگوییم. با کارناوال همراه باشید تا در سفر به این جزیره از هیچ تجربه ای جا نمانید.

تفریحات آبی

اولین چیزی که در سفر به کیش به ذهن افراد خطور می کند، رفتن به کنار سواحل و استفاده از گزینه های متنوع تفریحات آبی است. از جمله این تفریحات می توان به چتر پاراسل، غواصی، اسکی روی آب و .... اشاره کرد که در مطلبی جداگانه به طور مفصل به آن پرداخته ایم. برای اطلاع از شرایط و هزینه های تفریحات آبی کیش، خواندن مطلب زیر را از دست ندهید:

دوچرخه سواری

یكی از طولانی ترین و زیباترین مسیرهای دوچرخه سواری كشور را می توانید در جزیره كیش بیابید. این مسیر ۵۱ كیلومتری كاملا از مسیرهای اتومبیل رو جداست و بخش اصلی آن از حاشیه نوار ساحلی می گذرد. اگر از علاقه مندان دوچرخه سواری هستید حتما به سراغ ایستگاه‌های ویژه کرایه دوچرخه بروید که در بخش‌های مختلف جزیره مانند اسکله تفریحی و جنب بازار مرجان وجود دارند و خدمات مناسبی را به شما ارایه می دهند.

اسکوتر برقی

اسکوترهای برقی دوچرخه یا موتورهای کوچک برقی هستند که نیروی محرکه شان از باتری تامین می شود. این وسیله فقط گاز و ترمز دارد و در مسیر دوچرخه سواری می توانید از آنها استفاده کنید. ایستگاه های ویژه اجاره اسکوتر برقی در مراکز تفریحی جزیره کیش از جمله اسکله تفریحی و پارک ساحلی مرجان وجود دارند و می توانید از خدمات آنها و همچنین خدمات بلیط هواپیما چارتر استفاده کنید.

هزینه: اسکوتر تک نفره ۲۵۰۰۰ تومان و اسکوتر دو نفره ۴۰۰۰۰ تومان

مدت زمان: یک ساعت

شرایط استفاده و اجاره اسکوتر برقی

داشتن حداقل ۱۵ سال تمام برای تکمیل فرم قرارداد اجاره

به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر و پرداخت ۵۰ هزار تومان ودیعه جهت ضمانت سلامت دستگاه

استفاده از وسایل ایمنی (کلاه ایمنی)

دستگاه اسکوتر فقط جهت تردد در جاده مخصوص دوچرخه است و رفتن به درون معابر پیاده و سواره رو و همچنین جاده های خاکی جریمه فرد خاطی را در پی خواهد داشت.

- ایستگاه اجاره هیچگونه مسوولیتی در قبال مجروح شدن و آسیب دیدگی افراد در جریان اجاره دستگاه ندارد. اجاره کننده با امضای قرارداد کلیه مسوولیت پیشامدهایی که سهوا و یا عمدا در جریان اجاره توسط او به وجود می آید را می پذیرد.

قوانین اسکوتر سواری

با سرعت زیاد نرانید.

حتما از سمت راست حرکت کنید.

مراقب کودکان و سالمندان باشید.

زمان را در نظر داشته باشید تا به موقع و قبل از اتمام شارژ باتری به ایستگاه برگردید.

باگی

باگی یک وسیله چهارچرخ برای سافاری است که می توانید گشتی هیجان انگیز را با آن تجربه کنید. پیست خاكی باگی کیش ۴۰۰ متر طول دارد و با باگی های دو نفره، میزبان شما خواهد بود.

همچنین تورهای ورزشی تفریحی باگی نیز در این جزیره برگزار می شود که راهنمای حرفه ای با موتور چهار چرخ ATV در جلو حرکت می کند و باگی سواران را با خود به سوی جاذبه هایی همچون درخت سبز، كلبه هور و كشتی یونانی می برد.

هزینه: ۱۰۰۰۰۰ تومان برای ماشین دو نفره

۲۰۰۰۰۰ تومان برای باگی خانواده VIP (ظرفیت تا ۵ نفر)

مدت زمان: از ۱۰ دقیقه

شرایط استفاده: مناسب برای بالای ۱۵ سال

شاتل کیش

از هیجان انگیزترین ورزش های آبی در کیش شاتل ساواری است که هم به صورت دسته جمعی و هم تک نفره امکان پذیر است. شما در این ورزش سوار یک تیوب می شوید و با قایق های تندرو با سرعت بسیار بالا بر روی سطح دریا کشیده می شوید و هیجان وصف ناپذیری را تجربه خواهید کرد. شاتل سواری ورزشی پر از هیجان و لذت بخش می باشد. توصیه ما به شما این است که اگر قصد سوار شدن به شاتل را دارید باید ماهیچه های قوی داشته باشید تا موقع دور زدن قایق های تندرو از روی تویوب به داخل آب نیافتید. بلیط هواپیما لحظه آخری را از دست ندهید.

کایت بوردینگ

کایت‌ بوردینگ (Kiteboarding) از تلفیق اسکی روی آب و پاراگلادینگ شکل گرفته است. در این ورزش از نیروی کشش کایت برای اسکی روی سطح آب بهره می برند. معمولا امکانات این تفریح را به کسانی ارایه می دهند که آمادگی جسمانی کافی دارند و قبلا تجربه این فعالیت و مشابه آن را داشته اند.

بیگ بال

شاید در بسیاری از ویدیوهای خارجی دیده باشید که عده ای در توپ هایی هستند و از ارتفاع قل می خورند و پایین می آیند، در جزیره کیش می توانید به راحتی این تماشا را به واقعیت تبدیل کنید و درون بیگ بال هایی بروید و با قل خوردن آنچه را که دیده را تجربه کنید. برای لذت بردن از این تفریح به ساحل مرجان بروید و در بازه زمانی صبح تا ساعات پایانی شب از آن استفاده کنید. به یاد داشته باشید که به هنگام گرمی هوا به ویژه ساعات میانی روز این تفریح به کسی ارایه نمی شود. بیگ بال نیز جز پرطرفدارترین ورزش های آبی در کیش است.

اوقاتی هیجان انگیز در کشتی کروز و کشتی تفریحی کیش

یکی از مهیج ترین و شاید بتوان گفت رمانتیک ترین تفریحی که میتوانید در کیش تجربه کنید ، سوار شدن بر کشتی کروز اقیانوس پیمایی است که به تازگی برای استفاده گردشگران تهیه شده است. کشتی کروز سانی در بنادر چابهار، قشم، کیش، دیلم، شهید باهنر و بندر امام خمینی (ره) پهلو می گیرد.

کشتی کروز سانی دارای امکانات تفریحی و سرگرمی فراونی است .از جمل امکانات تفریحی این کشتی میتوان به مربع فضای رستورانی ، دو سالن سینما ، کتابخانه ، اتاق مطالعه،سالن برگزاری همایش و اتاق بازی برای کودکان و آشپزخانه ایرانی اشاره کرد. گردشگران میتوانند برای صرف شام و استفاده از موسیقی زنده مهمان این کشتی باشند.

کشتی تفریحی اوستا هم یکی دیگر از کشتی های تفریحی کیش است که فقط در منطقه کیش قرار دارد و با برنامه های تفریحی و موزیک زنده به همراه جنگ های شبانه ساعات مفرحی را برای گردشگران فراهم می کند.

تور سافاری کیش

تور سافاری توری مهیج با ماشین هایی نظير لندرور ، تويوتا لندکروز و گاهی حتي شتر می باشد که البته می توانید با بلیط هواپیما چارتر ارزان لحظه آخری ابتدا به کیش بروید. در مسیرهایی که برای تور سافاری در کیش در نظر گرفته شده، مسیرهای هم برای موتورسواری و اتومبیلرانی در نظر گرفته شده است. در تور سافاری میتونانید در ازنقاط بیابانی کیش دیدن کنید در رستوران سرپوشیده و روباز ، کافی شاپ ، غرفه های فروش صنایع دستی ، موسیقی و استراحت کنید و لذت ببرید.


:
:
:
آخرین اخبار