تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۸۰۷۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آشنایی با دیدنی های تفلیس
تفلیس، پایتخت کشور گرجستان، دو سه سالی است که به جمع شهرهای مورد علاقه ایرانیان برای مسافرت خارجی تبدیل شده است. این شهر این روزها ایرانیان زیادی را به خود می بیند، از آنهایی که برای گردش چند روزه می روند تا آنهایی که کسب و کارشان در آنجاست. در این شهر ایرانیان زیادی به ساختمان سازی و واردات و صادرات مشغول هستند. موقعیت جغرافیایی

این شهر در ۱۲۰ کیلومتری رشته کوه قفقاز بزرگ و ۲۵۰ کیلومتری دریای سیاه قرار دارد. تفلیس در دو طرف ساحل رود کر در درون دره‌ای گسترده‌است. این رود که از کوههای کردستان ترکیه سرچشمه می‌گیرد به طول ۳۶ کیلومتر در شهر جاری است.

شرایط آب و هوایی

آب و هوای تفلیس تقریبا جنب قاره ای است و آب و هوای شهر تحت تاثیر دو هوای خشک از شرق وهوای مرطوب جنب قاره ای از غرب قرار دارد.در ادامه برای تهیه بلیط هواپیما با راه به راه همراه شوید تا باچند جاذبه گردشگری مهم آشنا شوید .

تندیس کارتلیس

تندیس کارتلیس (مادر گرجستان) | Kartlis Deda کارتلیس دِدا به معنای مادرِ کارتلی (گرجستان)، یک مجسمه بر فراز بلندی های اطراف شهر تفلیس پایتخت گرجستان، و بر روی ‘تپه های سولولاکی‘ بنا شده و تقریباً از تمام نقاط شهر قابل رویتِ. امروز ‘مادر گرجستان’ به نمادی برای تفلیس تبدیل شده. اکثر کشورهای شوروی سابق مثل ارمنستان و گرجستان دارای مجسمه مادر هستند. تندیسی ۲۰ متری از آلومینیوم که تقریبا از هر جای تفلیس دیده می شه. این تندیس نشان دهنده زنی با شمشیری در یک دست و کاسه ای در دست دیگر است. کاسه برای پذیرایی از کسانی که با دوستی وارد گرجستان میشن و شمشیر برای آن ها که با دشمنی وارد میشن. این مجسمه یکی دیگر از جاذبه های توریستی تفلیس به شمار میره.

ساخت این مجسمه در سال ۱۹۵۸ و به مناسبت هزار و پانصد سالگی شهر تفلیس، توسط یک مجسمه ساز گرجی به نام الگوجا آماشوکلی انجام شده.

میدان آزادی و خیابان روستاولی (Freedom Square and Rustavi St)

میدان آزادی میدانی در شهر تفلیس که مجسمه‌ای از جرجیس در آن قرار دارد. میدان آزادی و خیابان های منتهی به آن مانند خیابان روستاولی یکی از بهترین مکان های تفلیس می باشد که همواره پر جنب و جوش می باشند. خیابان روستاولی به احترام شاعر بسیار معروف غرون وسطی گرجی نام گذاری شده است.

دریاچه لیسی (Lisi Lake)

یکی از دریاچه های شهر تفلیس می باشد که در شمال غرب شهر تفلیس قرار دارد. این مکان در سالیان اخیر به عنوان یکی از جاذبه های توریستی تفلیس مشهور شده است.

تله کابین تفلیس

‏این تله کابین در سال 2012 افتتاح شده است و پارک ‏Rike ‏ در غرب رودخانه ی ‏Mtkvari‏ را به قلعه ی ‏Narinkala ‏ ‏وصل می کند. تماشا و دید 360 درجه ای شهر از بالای تپه نیز لذت خاص خود را دارد. همچنین برخی از کابین های ‏این تله کابین، دارای کف شیشه ایی می باشند که شاید کمی ترسناک به نظر برسند ولی قطعا هیجان خاص خود را ‏داراست.

قلعه ی ‏Narikala

‏این قلعه ی قدیمی که در مقابل شهر تفلیس و رودخانه ی ‏Kura ‏ قرار گرفته است، یکی دیگر از نقاطی است که می ‏توانید در سفر به گرجستان از آن دیدن کنید. این قلعه شامل دو دیوار بزرگ می باشد که در آن باغ های تفلیس قرار ‏گرفته اند. همچنین حمام های ‏Sulphur ‏ نیز در اینجا واقع شده اند. ‏ ‏ ‏

بالن سواری در تفلیس

اگر همه ی شهر تفلیس را هم بگردید باز هم تماشای آن از زاویه ی بالا و از فراز آسمان لذت دیگری دارد. در تفلیس می توانید سوار بر بالن شوید و به آرامی آسمان این سرزمین را در نوردید. این بالن ها ظرفیت ۲ الی ۲۴ نفر را دارند پس این امکان را دارید که با دوستان و خانواده ی خود این تجربه ی حیرت انگیز را در خاطراتتان ثبت کنید. قیمت بلیط هواپیما برای سفر به گرجستان را می توانید در سایت ببینید.

توجه داشته باشید که بالن سواری اغلب در مناطق خارج از شلوغی و ازدحام شهر امکان پذیر است و شما می توانید به دو صورت در تفلیس بالن سواری کنید: VIP و معمولی.

در وی آی پی فرد از هتل تا پایان بالن سواری همه ی مسئولیتش با راهنمایان تور است، همچنین در این پکیج خوراکی و نوشیدنی هم وجود دارد و به بالن سوار مدال و دیپلم افتخار هم اهدا می شود و از همه ی لحظات سفرش عکاسی می گردد، اما در پکیج معمولی فرد فقط سوار بالن شده و به آسمان می رود و شامل هیچ خدمات دیگری هم نمی گردد.

در هر دو صورت سوار شدن بر بالن از بهترین تفریحات موجود در تفلیس می باشد.

گشت و گذار در مراکز خرید

شهر تفلیس مکانی عالی برای عاشقان خرید و گردش در مراکز لوکس خرید است. شما می توانید یک روز کامل را در هر مرکز خرید سپری کنید بدون این که متوجه گذر زمان شوید، مراکز خرید در این شهر آن قدر پر زرق و برق است که نظر هر کسی را به خود جلب می کنند، از برترین مراکز خرید در تفلیس می توان ایست پوینت، درای بریج مارکت و... را نام برد.

غذاهای گرجی را امتحان کنید

اگر به تفلیس رفتید و پای سفره ی گرجی ها نشستید و غذاهای اصیل آن ها را امتحان نکردید، بدانید سفرتان کامل نبوده است. غذاهای گرجی در طعم بی نظیر و عالی که دارند، در دنیا زبانزد هستند. پس اگر مسافر این شهر هستید، کمی از غذاهای تکراری فاصله بگیرید و حداقل یک روز را به میان رستوران های شهر بروید و یک خوشمزه گرجی نوش جان کنید.

گشت و گذار در شهر قدیم تفلیس و تجربه حمام گوگردی

پس از خرید بلیط هواپیما ، خیابان گردی در تفلیس را فراموش نکیند؛ گشت و گذار و قدم زدن در شهری تاریخی و توریستی می تواند بخش اعظمی از سفر و تفریح شما را به خود اختصاص دهد. اما برای این که خیابان گردی تمام و کمالی داشته باشید، به شهر قدیمی تفلیس بروید. شهر قدیمی تفلیس در اصل بخش مرکزی و هسته اولیه شهر تفلیس است که با قدم به دورن آن، معماری دیدنی و قدیمی ساختمان ها و کافه ها و رستوران های دنج در مقابل چشمانتان صف می بندد.

پس به شهر قدیمی تفلیس بروید و در یکی از کافه ها بنشینید و خود را یک فنجان قهوه مهمان کنید و از بافت شهری، لذت ببرید.

جالب است بدانید که شهر قدیمی تفلیس روی چشمه های گوگردی بنا شده و به همین جهت حمام های گوگردی بسیاری در این بخش به چشم می خورد. عده ای به این بخش می روند تا از این حمام ها دیدن کنند اما برخی دیگر پا را فراتر می گذارند، بوی بعضا ناخوشایند گوگرد را به جان می خرند و می روند تا یک حمام گوگردی را تجربه کنند.

امروزه این حمام های قدیمی همچنان مورد استفاده هستند که همگی در بخش تاریخی تفلیس و اغلب در خیابان آبانو (حمام) قرار دارند. برای تشخیص این ساختمان ها، به دنبال ردیفی از گنبدهای کوچک و در کنار هم باشید. از معروف ترین و قدیمی ترین حمام ها در این بین می توان به حمام قدیمی ارکل (Erekle) و حمام زیبای شرلی (Chreli Abano)، با کاشی کاری آبی رنگ و تزئینات چشمنواز اشاره کرد.

باغ های بوتانیکال | Botanical Gardens Tbilisi

باغ های بوتانیکال یکی از بهترین دیدنیهای تفلیس و از مهمترین جاذبه های گردشگری گرجستان به شمار میرود. باغ های بوتانیکال در سال ۱۸۴۵ به روی عموم بازگشایی شدند و قبل از آن، تنها خانواده سلطنتی حق استفاده از آن ها را داشتند. این باغ ها یکی از برترین جاذبه های توریستی تفلیس میباشند.

کلیسای جامع متخی

این کلیسای مشهور در یکی از تاریخی ترین مناطق تفلیس در بالای یک صخره برجسته قرار دارد که با بلیط هواپیما ارازن پیشنهاد می دهیم از آن دیدن کنید. صخره ای قابل توجه که در افسانه های محلی از آن به عنوان محل شهادت حامی مقدس شهر در قرن هشتم نام برده شده است. کلیسای جامع متخی در طول دوره قرون وسطی ساخته شده و دارای سه محراب رو به شرق و چهار ستون قوی می باشد. بازدید کنندگان علاوه بر بازدید از این مکان می توانند از تماشای پل مِتخی واقع در نزدیکی آن و اثر تارخی قابل توجه که به افتخار بزرگداشت پادشاه واختانگ گرگ سر بنا شده، لذت ببریند. بهترین چشم انداز کلیسای جامع متخی از بالای قلعه ناریکالا قابل مشاهده خواهد بود.


:
:
:
آخرین اخبار