تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۱۸۰۸۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک عضو اتاق بازرگانی تهران تشریح کرد
تولید چگونه رونق می‌گیرد؟
یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است برای اجرایی شدن طرح رونق تولید باید تمامی عوامل دخیل در اقتصاد و سیاست لحاظ شده و برای تمامی مشکلات موجود در این حوزه‌ها یک برنامه‌ریزی و تحول در نظر گرفته شود.

عباس آرگون  اظهار کرد: شعار و نام گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان بالاترین مقام کشور و در سطح استراتژی کلان مطرح می‌شود. آنچه در تحقق این شعار بیش‌ترین اهمیت را دارد، این است که نهادها و سازمان‌ها هر یک متناسب با مسئولیت‌هایشان به حوزه اجرا ورود کنند. این‌که تمام نهادها تا پایان سال تنها شعار را تکرار کنند و در عرصه اجرا ورود نکنند، نمی‌توان انتظار داشت تحولی جدی به وجود آید.

به گفته وی وقتی صحبت از تولید می‌شود، باید در نظر داشت که عوامل بسیار زیادی در این عرصه دخیل هستند که بعضی از آن‌ها به عوامل داخلی اقتصاد مربوط می‌شوند و بعضی از بیرون تأثیر می‌گذارند و اگر بناست رونق پیگیری شود، باید همه شرایط در کنار یکدیگر بهبود یابد.

این فعال بخش خصوصی درباره عوامل داخلی تأثیرگذار در عملکرد تولیدی، گفت: امروز تولیدکنندگان ما از یک سو با مسائلی همچون تأمین مواد اولیه و بالا رفتن هزینه تولید رو به رو هستند و از سوی دیگر نیاز به آن وجود دارد، روابط تولیدکنندگان با نهادهایی مانند سازمان امور مالیاتی، سازمان تأمین اجتماعی و شرکت‌های بیمه اصلاح شود که تمامی آن‌ها مربوط به حوزه مسئولیت‌های دولت است و باید تغییرات لازم در رابطه با آن اجرایی شود.

آرگون ادامه داد: در کنار این مسائل در سیاست‌های کلان نیز باید تغییرات لازم صورت گیرد. این‌که تولید ما چگونه به صرفه و اقتصادی خواهد شد و در چه شرایطی امکان ادامه تولید وجود ندارد، مسائلی است که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

به گفته وی، در صورتی که تولید با از بین رفتن تمام نگرانی‌ها و دغدغه‌های بالا بتواند به سمت اهداف در نظر گرفته شده حرکت کند، قطعاً اقتصاد را نیز با خود رو به جلو می‌برد و نگرانی‌هایی مانند بیکاری را نیز حل می‌کند.

این عضو اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: آنچه در کنار بازارهای داخلی اهمیت دارد، بررسی شرایط بازارهای خارجی و گسترش صادرات است. ما در ماه‌های قبل برای صادرات نیز با مشکلاتی مواجه بودیم و اگر بناست فکری برای رونق تولید انجام شود، قطعاً صادرات یکی از اصلی‌ترین محورهای آن خواهد بود.

به گزارش ایسنا، مقام معظم رهبری سال ۱۳۹۸ را سال "رونق تولید" نام‌گذاری کردند. ایشان در پیام نوروزی خود، از تمامی دست‌اندرکاران خواستند تا شرایط برای حمایت کامل از تولیدکنندگان ایرانی فراهم شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار